Azella AB

Kommun och fastighetsmäklare toppar listan JobLike

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2011 14:49 CET

I oktober 2011 fick Huddinge kommun högst betyg av alla på JobLike, topplistan från Jobinside.se som rankar svenska arbetsgivare. Högt placerade sig också SkandiaMäklarna och Fastighetsbyrån.

På Jobinside.se kan anställda betygssätta och skriva omdömen om befintliga och tidigare arbetsgivare, helt anonymt. Betygen sätts i sju olika bedömningspunkter; lön, möjlighet till utveckling, ledning, möjlighet att påverka, arbetsmiljö, medarbetare/ stämning samt rekommenderar du arbetsgivaren. Medelvärdet från samtliga betygssättare ger företaget dess betyg. Arbetsgivare kan lämna kommentarer till de lämnade omdömena.

– Vi är så klart glada över att vi ligger så högt på JobLike den här månaden. Vi arbetar hela tiden för att Fastighetsbyrån ska vara en attraktiv arbetsgivare. Eftersom vi ständigt växer är det avgörande att vi både kan attrahera nya medarbetare och behålla de befintliga. Placeringen på JobLike är ett kvitto på att vi lyckats, säger Victoria Sundström, personalchef på Fastighetsbyrån.

– Fastighetsbyrån är ett av två företag från fastighetsmäklarbranschen på listan. De har aktivt uppmanat alla sina anställda att lämna bedömningar på Jobinside.se. Det är kul att anställda i allt fler branscher vill dela med sig av sina åsikter, säger Joachim Pettersson Vikström, grundare av Jobinside.se

Nedan följer hela listan på arbetsgivarna med högst betyg oktober 2011.

1.                   Huddinge kommun              9.5 av 10

2.                   SkandiaMäklarna                 8.7

3.                   Fastighetsbyrån                   8.5

4.                   Norsjö kommun                   7.6

5.                   Regionteater Väst                7.0

6.                   Ledarna                                6.2

7.                   Stockholms stad                  6.1

8.                   AktivBo                                6.0

9.                   ExpanderaMera                   5.3

10.                 Tele2                                    4.4

Jobinside ger möjlighet för anställda att dela med sig av sina åsikter om befintliga och tidigare arbetsgivare. Sajten grundades 2008 och arbetar för ärlighet och transparens på arbetsmarknaden.