Kommunal

Kommunal vill ha förändrad facklig-politisk samverkan

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 13:40 CET

Tobias Baudin, Kommunals förste vice ordförande, gör följande kommentarer med anledning av S-Kriskommissionens rapport.

- Kriskommissionens rapport till den socialdemokratiska partistyrelsen innehåller en mängd spännande och viktiga förslag och synpunkter på vilka politiska och organisatoriska förändringar som behöver vidtas för en framtida utveckling av det socialdemokratiska partiet. Förslag som Kommunal får anledning att återkomma till, säger Tobias Baudin.

- För Kommunals del är den facklig-politiska samverkan såklart mycket viktig. Vi anser att det funnits en rädsla för att fackföreningsrörelsen och Socialdemokraterna ibland har olika åsikter och för att dessa lyfts fram i ljuset. Denna rädsla har lagt sig som en våt filt över den spänstiga idédebatt som behövs inom arbetarrörelsen där det är bra att olika åsikter bryts mot varandra. Vi hoppas nu på en förändring av detta vilket vi också fått med i Kriskommissionens rapport, avslutar Tobias Baudin.

Tobias Baudin satt i gruppen för organisatorisk analys. En delgrupp inom Kriskommissionen.

Kommunal / 104 32 Stockholm / Besöksadress: Hagagatan 2
Tel: 010-442 70 00 / www.kommunal.se