Allt i Transport & Spedition AB

Kommunerna och Landstinget i Stockholms län kommer att kunna flytta i stort sett gratis

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2010 14:12 CEST

SKL Kommentus AB har på uppdrag av bl.a. flertalet kommuner och Landstinget i Stockholms län genomfört en upphandling gällande flytt- och transporttjänster.

För anbudsområde Stockholm har avtal tecknats med två leverantörer, i avropsordning:

Avropspart nr 1 ICM Kungsholms AB
Avropspart nr 2 Allt i Transport & Spedition 018 AB

Avtalet med ICM är mycket fördelaktigt ur ett samhällsperspektiv.

Vid avrop löpande per timma erbjuder ICM större flyttbilar och vissa personalkategorier (arbetsledare, packmästare, möbelmontörer samt tunggodspersonal) kostnadsfritt. Vidare extradebiteras inte kvälls och helgarbete. Utöver detta utgår rabatter om 80 % på fakturerat belopp från 100 000 kr och 85 % på fakturabelopp överstigande 300 000 kr. Görs beställningen på rätt sätt, kommer beställarna i Stockholmsområdet således att kunna avropa flytt- och transporttjänster till mycket förmånliga villkor (i vissa fall nästan gratis).

Vi har valt att hjälpa beställarna att avropa rätt genom att ta fram enkla underlag för detta, och på det sättet få det som avtalsparterna har avtalat och därmed bespara stora skattemedel för dessa tjänster.

Ytterligare information och beställningsmallar finns på vår hemsida: www.alltitransport.com.

Upphandlande enheter:
Danderyds kommun, Haninge kommun, Lidingö stad, Nynäshamns kommun, Solna stad, Stockholms läns landsting (inklusive bolag, förvaltningar och stiftelser), Stockholms stad, AB Stockholmshem, AB Familjebostäder, AB Svenska Bostäder, Skolfastigheter i Stockholm AB (SISAB), Stockholms Hamn AB, Stockholms stads Parkerings AB, Sundbybergs stad, Tyresö kommun, Upplands Väsby kommun och Österåkers kommun.

Allt i transport AB är en professionell flyttfirma som skräddarsyr flytt- och transporttjänster till både företag och privatpersoner. Vårt motto är att skapa långsiktiga samarbeten, där vi försöker möta kundernas önskemål till konkurrenskraftiga priser. Välkommen att läsa mer om oss och våra tjänster på vår hemsida eller kontakta oss för ytterligare information.