Hamrin & Partners

Kommunikativ ledningsgrupp! Välkommen på frukostseminarium 26 juni

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2014 10:25 CEST

Kommunikativ ledningsgrupp!

– Hjälp organisationen hitta ”flow” genom att vägleda och kommunicera så att medarbetarna blir motiverade.

Är du intresserad av kunskap för att öka effekten av din kommunikation och samtidigt sänka kostnaderna, få chefer att ta sitt fulla arbetsgivaransvar och stärka företa gskulturen genom att motivera medarbetarna?
Då är det här seminariet något för dig!

Skillnaden mellan en framgångsrik verksamhet och mindre framgångsrik handlar nästan alltid om ledningsgruppens genomförandeförmåga och internkommunikation. Företag som är duktiga på att kommunicera vad medarbetaren kan förvänta sig av verksamheten och vice versa, får mer motiverade medarbetare och blir därför vinnare i kampen om kunder, talanger och marknadsposition.

Det är en begåvad åtgärd att hjälpa organisationen att hitta ”flow” eftersom det sänker kostnader och samtidigt ökar intjäningsförmågan. Studier pekar exempelvis på att framgångsrika kommunikatörer har 47 procent högre avkastning på eget kapital än mindre duktiga kommunikatörer. Det beror till stor del på att verksamheter med en trovärdig ledning och kommunikation ökar genomförandeförmåga och motivation hos chefer och  medarbetare.
Anmäl dig på hamrin.se/seminarier/

Att skapa ”flow”

Seminariet kommer att handla om vägen till och hur man skapar ”flow” i verksamheten, vilket i princip handlar om att genomföra följande aktiviteter:

– Förse ledningsgrupp och chefer med kunskap och verktyg så att de blir duktiga kommunikatörer

– Vägleda medarbetarna så att låsningar och inbyggd energi frigörs

– Initiera kommunikation som berör och som medarbetarna uppfattar som meningsfulla, begripliga och användbara

Seminariet leds av

Sture Johansson, seniorkonsult och VD för Hamrin & Partners, med mångårig erfarenhet av affärs- och verksamhetsutveckling. Han är förutom konsult också uppskattad föreläsare och skribent. Sture är marknadsekonom, med inriktning på varumärke. Master inom organisation och ledarskap med en gedigen och lång erfarenhet i roller som managementkonsult, personalchef, marknadschef, VD och styrelseordförande.

Datum: Torsdagen den 26 juni 2014

Tid: 7.30-8.00 frukostbuffé, 8.00-9.00 seminarium

Plats: Hornsbruksgatan 28, Tunnelbana Hornstull

Seminariet är kostnadsfritt och vänder sig till dig som sitter i en ledningsgrupp.

Anmäl dig på hamrin.se/seminarier/

Välkomna!

Hamrin & Partners är experter på att utveckla verksamheters affärs- och verksamhetsplaner. Vi säkerställer att orden snabbare blir till handling och att kunden kan räkna hem effekterna av prioriterade aktiviteter. I praktiken innebär det att vi utgör ett stöd i de flesta utmaningar som handlar om att utveckla och implementera verksamheters strategi, verksamhetsstyrning, kommunikation och ledarskap. Resultatet av ett samarbete med oss ger nya insikter och perspektiv, men framförallt en effektivare verksamhet, uthålligare vinst och ett starkare varumärke.