Connecta AB

Kommuniké från extrastämma i Connecta AB (publ)

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2005 15:47 CEST

Börje Fors, KF:s vd och koncernchef, invald i Connectas styrelse.

Vid extra bolagsstämma i Connecta AB (publ), den 7 oktober 2005 i Stockholm, beslutades att välja Börje Fors till ny styrelseledamot. Börje Fors, född 1943, är sedan 2001 VD och koncernchef för Kooperativa Förbundet. Börje Fors är styrelseordförande i KF Fastigheter AB, KF Invest AB, MedMera AB, Akademibokhandeln AB, P.A. Norstedt & Söner AB, Pan Vision AB och Bokus AB. Börje Fors är vidare styrelseledamot i bland annat Folksam och Coop Norden AB.

"Vi är mycket glada och stolta att Börje Fors tar plats i Connectas styrelse. Det kommer att stärka Connecta, Börje Fors är oerhört erfaren och kunnig.", säger Johan Wieslander, Connectas vd.

Vidare beslutade stämman att styrelsearvode skall utgå med oförändrat belopp.

Stockholm den 7 oktober 2005, Connecta AB (publ)

För ytterligare information:
Johan Wieslander, VD, tel 08-635 88 46, johan.wieslander@connecta.se
Lars Grönberg, styrelseordförande, tel 070-7275455
Besök även vårt pressrum på nätet: www.connecta.se

Connecta AB (publ) org nr 556610-5705
Connecta är ett konsultföretag, som hjälper företag och organisationer att uppnå önskade resultat genom att kombinera kompetens inom både management och IT. Johan Wieslander är VD. Lars Grönberg är styrelse¬ordförande. Connecta är Microsoft Gold Partner. Bolaget utsågs till årets svenska SAP Konsultpartner 2004. Connectas fem största kunder under första halvåret 2005 var, FORA, HP, ICA, Nordea och Sony Ericsson. Aktien handlas på O-listan (ticker CNTA).
Connecta AB, Box 3216, SE-103 64 Stockholm, Besöksadress: Mäster Samuelsgatan 56, Tel +46 8 635 80 00