SICK AB

Kompakt fotocell i nytt hus och längre räckvidd

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 10:55 CEST

Nu presenterar SICK den kompakta fotocellen W250-2, efterföljaren till W250, som länge har varit en av SICKs storsäljande fotoceller. Med längre räckvidd, distinktare ljusfläck och i ett nytt hus, används W250-2 med fördel vid till exempel kant- och närvarokontroll inom trä- och sågverksindustrin, som skydd av objekt inom applikationsområden där bommar förekommer eller för kontroll av höjdnivån på pallar.

Den väl synliga röda ljusfläcken gör att inriktningen av sensorn är mycket enkel. Den kan ställas in för antingen ljus eller mörk aktiv funktion. En annan skillnad från föregångaren är att W250-2 erbjuder bakgrundsbortbländning. Den finns med både kabelutgång och roterbar M12-kontakt vilket ger en stor flexibiltet. Fästvinkel är inkluderad vid leverans.

Kort om SICK:
SICK är en av världens ledande leverantörer av sensorbaserade lösningar för industrin. För industriautomation och logistik har företaget marknadens bredaste sortiment av fotoceller och givare, smarta helhetslösningar för en säker industrimiljö och system för automatisk identifiering. Inom processautomation erbjuder företaget lösningar för miljömätning, analys och processapplikationer.

Koncernen SICK, med huvudkontor i Tyskland, har en global närvaro med nästan 50 dotterbolag samt ett stort antal generalagenter. Det svenska dotterbolaget, SICK AB, har huvudkontor i Vårby, Stockholm.