Epson Sverige

Kompakta A3-laserskrivare för svartvitt och färg med nätverksfunktion och låg total ägandekostnad

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2012 09:15 CET

Snabba och effektiva A3-utskrifter med två nya serier

20 mars 2012 – Idag presenterar Epson två nya skrivarserier, AcuLaser C9300N- och AcuLaser M7000N-serien. De båda serierna är idealiska för företag som inte vill kompromissa i valet av A3-laserskrivare för svartvitt och färg. Båda serierna erbjuder företag och arbetsgrupper hög prestanda och låg kostnad per sida.

Benjamin Guisembert, produktchef för laserskrivare på Epson Europe, säger: ”Vi har byggt ut vår laserskrivarserie med AcuLaser C9300N- och AL-M7000N-serien för att möta olika slags företagsbehov. AL-M7000N är utformad för små till medelstora arbetsgrupper, och C9300N för medelstora till stora arbetsgrupper. Eftersom båda serierna är nätverksförberedda via Gigabit Ethernet och har stöd för PDL, IPsec och IPv6 är de enkla att passa in i komplexa IT-miljöer.”

Båda serierna har ett kompakt format och kan skriva ut från A6- till A3-format. AL-C9300N erbjuder höga utskriftshastigheter på upp till 30 A4-sidor i färg och svartvitt, medan AL-M7000N erbjuder hastigheter på upp till 32 A4-sidor i svartvitt, vilket underlättar för att öka produktiviteten. Både AL-C9300N och AL-M7000N har en högre papperskapacitet, med extra papperskassett och dubbelsidig utskrift på utvalda modeller.

Både AcuLaser C9300N- och AL-M7000N-serien levererar prisvärda utskrifter i hög kvalitet med hög utskriftshastighet och låg kostnad per sida. I kombination med ENERGY STAR-certifieringen för låg energiförbrukning innebär detta att den totala ägandekostnaden för båda serierna är mycket låg. Båda serierna har en maximal månadskapacitet på 100 000 sidor, varför företagen kan känna sig säkra på att ha gjort en klok investering.

Samtidigt med AL-C9300N-serien lanseras också Epsons nya teknik Advanced Amplitude Modulation (AAM) som analyserar punktplaceringen och producerar skarpa bilder och väldefinierade kanter. Företag med professionella utskriftsbehov kommer också att uppskatta Epsons teknik för förbättrad upplösning, AcuLaser Colour-RITech, som hjälper AL-C9300N att leverera upplösningar på upp till 4800 RiT. Tekniken avlägsnar ojämna kanter i text och producerar diagram, grafik och till och med CAD-scheman i klara och tydliga färgtoner.

AL-C9300N- och AL-M7000N-serien finns till försäljning från februari 2012, prissatta till 21 995 SEK.

Nyckelfunktioner funktioner se bifogad pdf fil

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 78 000 anställda i 99 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu

Miljövision 2050