JVC

Kompakta Bluetooth-högtalare med stort ljud

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2014 10:55 CEST

JVC lanserar nu två nya Bluetooth-högtalare i smidigt format med ett ”stort” ljud. Båda modellerna är utrustade med NFC-teknik för en enkel hopkoppling och till den större av de två, SP-ABT30, kan din smartphone användas som fjärrkontroll via en app som finns att ladda till både IOS samt Android.

SP-ABT30 en kompakt trådlös spelare som kommunicerar med din telefon, surfplatta eller dator via Bluetooth och som trots sin kompakta storlek levererar ett fantastiskt ljud med ett brett register. Tre olika lyssningslägen finns tillgängliga för olika situationer; Normal Stereo är för enskild avlyssning medans Enhanced Stereo levererar en bredare ljudbild. 360-degree Sound Mode passar vid uppspelning för flera personer som befinner sig på olika avstånd och på olika platser i rummet. Enheten kan styras via en fjärrkontroll som laddas ner till din smartphone och finns tillgänglig till både IOS och Android. NFC-teknologin innebär en enkel Bluetooth-parning med kompatibla enheter. För telefonen över enheten och kopplingen sker blixtsnabb. Givetvis går det även att para ihop enheterna via Bluetooth på ett traditionellt sätt. Det finns även en inbyggd mikrofon för hands-free. Det inbyggda och uppladdningsbara batteriet levererar upp till hela tio timmars oavbruten musikavlyssning. SP-ABT30 kommer i tre olika färger; svart, vit samt röd.

SP‐ABT1 är en mindre modell som även den enkelt paras ihop med din enhet via NFC eller traditionell avsökning via Bluetooth. Det platta chassit är omslutet även aluminiumram som ger ett stilfullt intryck och även fungerar som handtag samt hjälper till att reducera oönskade vibrationer vid uppspelning. De kompakta måtten innebär att enheten passar in överallt och det inbyggda batteriet ger 10 timmars oavbrutet användande. Och trots den blygsamma storleken levereras ett välljudande sound med en ovanligt kraftig bas. Enheten är liksom SP-ABT30 utrustad med en inbyggd mikrofon för hands-free och kommer i färgerna Svart, vit och orange.

Tillgänglighet och pris:

Modell  Pris  Intro

SP-ABT30  2.000 Kronor  Juni 2014

SP-ABT1    900 Kronor  Juni 2014

Högupplösta bilder: https://www.flickr.com/photos/83990868@N07/

Om JVC1927 grundades Victor Company of Japan, det företag som för oss alla är mer känt som JVC.Ända sedan starten så har JVC legat långt fram när det gäller utveckling av tekniska produkter, och redan 1939 togs den första TVapparaten fram i Japan. Därefter har JVC med jämna mellanrum presenterat ny teknik som har tagit hela elektronikvärlden med storm och resultatet har blivit att det nu finns JVCprodukter i var mans hem.