Kompetensgruppen i Sverige AB

KompetensGruppen har fått nya delägare!

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 15:40 CET

Pressmeddelande 2010-02-02

KompetensGruppen har fått nya delägare!

Riskkapitalbolagen, Octagon AB och Fredrik Runnquist AB, har förvärvat 10 % med option att förvärva ytterligare 30 % i Kompetensgruppen i Sverige AB med dotterbolag Hälsokompetens Sverige AB.

Thomas Sjövall, Octagon AB, säger: ”Med den plattform som Kompetensgruppens grundare och VD Anders Åkerman och vVD Lena Jerdén Rietz, under lång tid skapat finns alla förutsättningar att nu, både nationellt och internationellt, expandera KompetensGruppens verksamhet till ett fullskaligt kompetenshus”. Om orsaken till att han investerar i Kompetensgruppen säger Fredrik Runnquist: ”Kompetensgruppen har genom Kompetensmässan, som 2010 hålls för 20:e året, ett mycket starkt varumärke. Det ska inte minst gynna de kompetensnätverk som redan drivs och alla de nya nätverk som företaget nu planerar att starta.”

Anders Åkerman har verkat för kunskapsförmedling och kompetensutveckling i arbetslivet och fick år 2006 utmärkelsen Kunskapspriset ( www.kunskapspriset.se ).

För ytterligare information:

Se: www.kompetensgruppen.se . För bilder, se hemsidans pressrum.

Anders Åkerman, anders.akerman@kompetensgruppen.se, telefon 0705-509886, 08-202110.

Thomas Sjövall, thomas@sjovall.se, telefon 0708-750975.

Fredrik Runnquist, fredrik.runnquist@telia.com, telefon 070-5261105.

KompetensGruppen förmedlar kunskap om kompetensutveckling i arbetslivet