Kompis Assistans

Kompis Assistans fortsätter skapa trygghet för brukare och anställda

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2011 09:32 CET

Sedan övertagandet av assistansen i Nordanstigs kommun i Hälsingland har vårt arbete med att skapa trygghet, tillväxt och framåtanda för brukare och anställda gett oss mycket positiv återkoppling! Att detta arbete också  bidragit till ytterligare arbetstillfällen – både i Nordanstigs kommun och vid vår centraliserade administration i Vansbro – är något vi gläds åt.

- Ända sedan vi fick förtroendet i Nordanstig har vi kunnat konstatera att vi utvecklas! Vi har säkrat arbetstillfällen och bidragit till nya. I Nordanstigs kommun har vi anställt två  arbetsledare med lokal förankring och på vår centraliserade administration i Dalarna i Vansbro har vi utökat administrationen med två tjänster; en löneadministratör och en HR-assistent.

Kompis Assistans startades 1995 som ekonomisk förening, med säte i Vansbro, en verksamhet som idag har drygt 600 anställda över hela landet. Vi drivs utan enskilda vinstintressen och återinvesterar alltid eventuella överskott för att förbättra våra tjänster. Med anledning av den pågående mediedebatten gällande vinster inom vård och omsorg, ser vi det som ett viktigt kvitto på att vi arbetat i rätt riktning under 17 år.

Med Kompis Utveckling AB som ett dotterbolag kan vi erbjuda större valfrihet för våra kunder, genom att de kan köpa våra tjänster och vi tar allt ansvar för assistansen.  För en kommun som t ex Nordanstig innebar detta en möjlighet att kunna lämna över till en stark och trygg samarbetspartner!

Även om vi är stolta över vårt mycket stabila grundkoncept, en fungerande vardag, nöjer oss inte med att stanna där. Vi vill följa och driva utvecklingen inom området personlig assistans genom att bereda väg för kundens utveckling. Vi berättar därför gärna om våra  utvecklingsplaner som omfattar att fortsätta utveckla personlig assistans, boende med personlig assistans och på sikt daglig verksamhet.

- Vårt koncept är att bedriva hållbar personlig assistans för individer och kommuner. Fr o m nu och tre år framöver kommer vi att fortsätta arbetet med vår antagna utvecklingsplan. Vi kommer  bl a att inrikta oss på övertaganden av andra kommuners assistans, där vi nu känner att vi har betryggande erfarenheter att luta oss emot samt också på utbyggnaden av våra verksamhetsområden (se ovan). Detta kommer att leda till ytterligare arbetstillfällen, speciellt på administrationen i Vansbro, men även på de orter där vi etablerar oss.

Vill du veta mera är du välkommen att kontakta mig.

Peter Westman, VD

peter.westman@kompisassistans.se