Kompis Assistans

Kompis Assistans skapar 100 arbetstillfällen i Västra Götaland

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2016 17:17 CEST

Nu förstärker vi vår närvaro i Dalsland, Bohuslän, Västergötland, Halland samt Göteborg genom ett förvärv av ACA Assistans AB som bedrivit en fin verksamhet sedan 2003. I samband med förvärvet byter bolaget namn till Kompis Assistans i Väst AB.

Den närmaste tiden räknar Kompis med att skapa 100 nya arbetstillfällen i denna region. Målet är att öka antalet kunder genom vår närvaro i Västra regionen. Det sker nu stora förändringar i branschen där Försäkringskassans införande av efterskottsbetalningar i oktober 2016 medför att det kommer på sikt bli färre företag som tillhandahåller personlig assistans.

Kompis personalpolitik utgår ifrån att vi är en modern idéburen verksamhet, som inte delar ut vinst. Vilket innebär att vi kan erbjuda bättre arbetsvillkor och utbildningar för våra personliga assistenter.

Branschen kommer både att saneras och urholkas med färre aktörer i framtiden.

Vi har en stabil, trygg verksamhet med fokus på de assistansberättigade, vilket gör oss till ett starkt alternativ till stora vårdkoncerner. Vi ser oss själva som det tryggaste valet – nu och i framtiden

VD och ägare till ACA Assistans AB och fortsättningsvis VD för Kompis Assistans i Väst AB berättar varför ägarna valde att långsiktigt ingå i Kompis Assistans verksamhet.

• -Vi sökte och hittade hos Kompis, en trygg assistansanordnare som baserar sin verksamhet på grundvärderingar som värnar assistansberättigade, personliga assistenter och som dessutom kan driva och utveckla vårt företag vidare med hög kvalité. Det var viktigt för oss när vi lämnar över verksamheten att vi och framförallt, våra kunder kan känna sig tryggade för framtiden.

Ett 20-tal kunder finns vid start knutna till Kompis Assistans i Väst AB och med den nya utvecklingsplanen siktar Kompis Assistans på en långsiktig utveckling och ser att vi är ett bra alternativ för våra kunder som delar våra värderingar.

• -Det känns fantastiskt att vi kan erbjuda våra service till fler kunder i västra Sverige, säger Claes Andreasson.

Vill du veta mer om oss är du välkommen att kontakta oss.

Styrelsens ordförande
Peter Westman
peter.westman@kompisassistans.se

Claes Andréasson
claes@aca.se

www.kompisassistans.se
Tel 031 – 987330
Adress: Metallvägen 5, 435 33 Mölnlycke

Kompis Assistans startade1995 som en idéburen verksamhet genom en ekonomisk förening med säte i Dalarna, idag bedrivs verksamhet med drygt 700 anställda, över hela landet.

Kompis Assistans EF drivs helt utan enskilda vinstintressen. Som första assistansanordnare i Sverige ombildade 2011 Föreningen sitt helägda dotterbolag Kompis AB till aktiebolag med särskild vinstbegränsning (svb). En garant för att vi återinvesterar i verksamheten med att fortlöpande förbättra våra tjänster.