Blownaway - Trum Managment AB

KOMPIS ASSISTANS VÄXER OCH STARTAR NYA VERKSAMHETER

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2010 08:23 CET

- Det vi har lärt oss under de 15 åren vi arbetat är att det är viktigt att ha en närhet till våra kunder och att bedriva assistans gör man inte på distans, säger Peter Westman, VD för Kompis Assistans.

- Vi har en längre tid planerat för en utveckling av vår verksamhet gällande vård och omsorg och är nu glada över att kunna erbjuda våra tjänster till såväl enskilda individers som kommuner, säger Peter Westman.

Vårt nya bolag ger ännu större valfrihet för våra kunder, nu kan de välja mellan att bli medlemmar i den ekonomiska föreningen, som är vår grund, och vara mycket delaktiga i sin assistans i hemmet. Eller så kan de välja att köpa våra tjänster och vi tar allt ansvar för assistansen.  För kommuner kommer detta innebära en möjlighet att hitta en stark samarbetspartner på de områden vi verkar.

Det som är nytt och unikt är att vi ser till helheten genom att bedriva personlig assistans, som gör det möjligt att leva som andra, att vill vi medverka i boende med personlig assistans och upprätta daglig verksamhet som ger en meningsfull tillvaro för funktionshindrade. Vi kommer även att närma oss de områden som många kommuner väljer att upphandla genom Lagen om valfrihet.

-          Nu ser vi framemot komma igång med verksamheten och till skillnad från de stora bolagen har vi en uttalad strategi att återinvestera alla överskott i utvecklingen av vår verksamhet och kommer fokusera på hög lokal kännedom, avslutar Peter.

Detta är tjänster som vi vet kommer att förändra situationen och möjligheterna för såväl kunder som anställda. Till att börja med startar vi dessa verksamheter med utgångspunkt från Borlänge, Stockholm och Sundsvall.

Vill du veta mera är du välkommen att kontakta mig

Peter Westman

peter.westman@kompis.se