DreamHack AB

Komplett.se + ESPORTSM = Sant!

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 14:43 CET

Komplett.se är nu stolta sponsorer till ESPORTSM Tillsammans med Telia, Junkyard, Steelseries och Aftonbladet är vi med på ESPORTSM kvalspel online och fysiska nedslag i Stockholm, Göteborg, Norrköping och Malmö. Och vi ser fram emot en storslagen final i Jönköping på DHS13.

”Det känns fantastiskt kul att vara med om att ta e-sport till de stora arenorna genom att stödja SM. Gaming ligger i vårt DNA på Komplett.se så det känns väldigt naturligt för oss att kliva på tåget” säger Erik Järlestrand, Eventansvarig på Komplett.se.

På kvalet i Göteborg och på finalen i Jönköping kommer Komplett.se finnas på plats och man kan testa råa gamingdatorer från Kompletts PC-sortiment och ställa frågor till Komplett.se anställda geeks.

E-SPORT FTW!

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erik Järlestrand
Eventansvarig, Komplett.se
Mail: eja@komplett.se

Fredrik Nyström
Projketledare ESPORTSM
Mail: fn@dreamhack.se

OM ESPORTSM
Svenska Mästerskapen bygger på ett enkelt turneringsupplägg. En tävling varje månad från oktober till maj. Vinnaren i varje SM-tävling kvalificerar sig till SM-finalen. Slutligen, kommer finalisterna göra upp om den åtråvärda titeln som Svensk mästare. ESPORTSM arrangeras av Inferno Online och DreamHack. Läs mer på www.esportsm.se