King ink Förlag

Kompositören Fredrik Österling släpper sin debutroman på King ink Förlag

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2007 11:42 CET

Den 14: e februari släpps romandebuten ”Den musiska fronten” av kompositören och numera författaren Fredrik Österling.

"Den musiska fronten" är en skröna om det svenska klassiska musiklivet och dess konstigheter men också en berättelse om kärlek och kärleken till musiken. Adrian L Nilsson och Lisa Augen upptäcker musikens oanade och oroande förmåga att direkt forma och påverka människors sinnestillstånd och handlingar. Genom gruppen Action Musagète försöker de förändra världen, människorna och kulturpolitiken...

Den kommer att gå att köpa via alla de större bokhandlarna eller direkt via King ink förlag: order@kingink.se .

Vid sidan av arbetet som tonsättare, är Österling även verksam som föredragshållare och skribent. Under åren 2001-2004 var Österling förbundssekreterare för Föreningen Svenska Tonsättare. 2004 anställdes Österling på kulturdepartementet som huvudsekreterare för den statliga orkesterutredningen (SOU 2006:34). Sedan hösten 2006 delar Österling sin tid mellan komponerande och arbete som organisationsansvarig på Svenska Musikerförbundet.

Österlings musik finns representerad på ett 10-tal CD-produktioner. Dessa finns i välsorterade skivbutiker eller är tillgängliga på Swedish Music shop (www.swedishmusicshop.com).

King ink Förlag: http://www.kingink.se/forlag/index.html

Kontakt: