Conductive

Konferens i Stockholm Prognostisering 18 januari 2011

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 15:17 CEST

Är dina prognoser tillförlitliga?

Bristfällig prognoskvalitet, fluktuerande efterfrågan och en organisation som inte möjliggör optimala prognoser sätter käppar i hjulet när efterfrågan ska prognostiseras, en verklighet också för er?

Du kan alltid bli bättre och effektivare i ditt prognostiseringsarbete!

Vet du hur du optimerar dina prognoser?

Svårigheterna är många i arbetet med att prognostisera efterfrågan och det gäller att ta del av andra företags erfarenheter och kunskap för att öka chansen att lyckas! Efter tidigare framgångskonferenser samlar vi på nytt talare som tagit tag i problematiken för en heldag med dina frågor i fokus. Talarna kommer att ge dig förutsättningen för att undvika fel prioriteringar på din väg mot effektivare och mer tillförlitliga prognoser.

Med stor kunskap i området ledsagar den välkände Patrik Jonsson, professor vid Chalmers tekniska högskola, oss under konferensen. Du får kunskap om hur du optimerar prognosprocessen, kombinerar kvantitativa metoder med kvalitativa och hur du organiserar prognosarbetet på bästa sätt. Tillsammans med konferensens fem praktikfall får du både teori och verklighet som syftar till att inspirera dig och leda dig rätt i ditt fortsatta arbete.

Varmt välkommen på en högaktuell konferens med ett ständigt aktuellt tema.

Här får du förutsättningarna för att lyckas!

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss på Conductive och våra övriga arrangemang? Gå in på www.conductive.se eller maila oss på info@conductive.se. Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.