Teamkoncept

Konferens "Pulsträning och inlärning 2017"

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2016 10:22 CEST

Nu är det äntligen dags för uppföljningen på succékonferensen från förra året! Dags för "Pulsträning och inlärning 2017". Vi går nu vidare med nästa kapitel inom området fysisk aktivitet kopplad till inlärning. Ett ämne som under det senaste året har utvecklats enormt mycket både vad det gäller innehåll, upplägg och vilka effekter vi kan se. Det kanske mest intressanta idag är att det även läggs mer fokus på andra områden än just inlärning, som koncentration, empatisk förmåga, sammanhållning/gruppdynamnik och hur fysisk aktivitet motverkar depressionen, stress etc. Alla områden påverkar givetvis chansen för ökad inlärning och är då givetvis av väldigt stor vikt för skolan och dess jakt på ökade resultat. Fysisk aktivitet i alla dess former leder till otroliga resultat inom skolans värld och konceptet växer nu i hela Sverige.

Anders Hansen inleder dagen med alldeles ny forskning, från sin bok ”Hjärnstark”, inom området fysisk aktivitet kopplad till hjärnan. Dagen fortsätter med föreläsningar från lärare, skolledare från hela landet. De berättar, på ett konkret sätt, hur de har startat upp sin verksamhet, schemalösningar, resultat, fallgropar m.m. I år integreras även kollegiala samtal in i konferensen för att kunna ge er deltagare en aktiv konferens och en möjlighet att knyta nya kontakter. En oerhört populär konferens och givetvis även för dig som inte var med förra året. Du som vill vara extra förberedd eller fräscha upp ditt minne kan med fördel se förra årets konferens längst ned på sidan.

I år är platserna begränsade, så vänta inte!

Välj själv fakturering 2016 eller 2017

Vi har kan även erbjuda förmånligt boende på Elite Marina Tower i anslutning till konferensen.

Plats: Elite Marina Tower, Stockholm

Datum: 27 mars 2017

Tid: 7:45-16:30

Kostnad: 2695 :- (ex.moms:)

Lättare frukost, lunch och eftermiddagsfika ingår.

Välkomna

Vårt koncept

Inom Teamkoncept är kompetens, utveckling och kvalité våra tre hörnstenar. Vi vet att företag och organisationer alltid strävar efter det bästa för sina anställda, en chans att utveckla och ge nya erfarenheter. Men ibland räcker inte tiden till för att verkligen hitta det där lilla extra. Där kommer vi in. Vi, Teamkoncept, kan med vår erfarenhet och kompetens hjälpa Er med att skräddarsy konferenser, teambuilding, föreläsningar och mycket mer.