Flemingsberg

Konferensinbjudan: Så skapade vi drygt 20 nya affärer inom Life Science – besök konferensen Innovation for Health 24 september

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2014 15:32 CEST

Flemingsberg Science har efter tre års arbete medverkat till starten av drygt 20 nya verksamheter inom Life Science i Flemingsberg. Projektet firas den 24 september 2014 med konferensen Innovation for Health: en heldag med fokus på ökad hälsa och bättre vård genom medicintekniska innovationer.

Under Innovation for Health möter du behovs- och idébärare, affärsarkitekter och samarbetspartners. Här redovisas Flemingsbergsmodellen: en organiskt utvecklad modell för behovsdriven innovation inom hälsovården.

– Stiftelsen Flemingsberg Science har visat hur ett aktivt uppsökande innovationsarbete ger framgång i form av innovationer, nya företag och bättre förutsättningar för framtidens vård och omsorg, säger Chris Heister, landshövding i Stockholms län.

I eftermiddagens paneldiskussioner deltar bland andra Catharina Barkman, Innovationsdirektör SLL, Mats Hedenström, Tillväxtdirektör Länsstyrelsen, Emma Loven Ekerdal, verksamhetschef Innovationsplatsen vid Karolinska Universitetssjukhuset och Johan Rugfelt, VD Bactiguard. Moderator är Petrus Laestadius, Swedish Medtech.

Här hittar du hela programmet för Innovation for Health.

– Nu går vi i mål med ambitionen att skapa fler kunskapsintensiva verksamheter i Flemingsberg. Vårt koncept med affärsarkitekter som aktivt sökt efter behov i vården som kan lösas med innovationer har visat sig framgångsrikt, säger Björn Varnestig, VD för Flemingsberg Science.

Innovation for Health blir både bokslut för projektet Kraftcentrum Flemingsberg, och ett avstamp för en spännande fortsättning.

Väl mött den 24 september!

Tid: 24 september, 13.30–18.00

Plats: Hälsovägen 7, Novum, Plan 4 och 5, Flemingsberg

Program: flemingsberg.se/science

Deltagandet är gratis, men kräver anmälan: http://simplesignup.se/private_event/44681/79acec3979