JB4you

Konfidence Sverige - för ditt barns trygghet

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 14:55 CEST

På marknaden finns idag ett utbud av sim- och flythjälpmedel, där de flesta är av den kritiserade uppblåsbara typen. Vi på Konfidence Sverige har därför tagit in en produktkategori som ger en säkerhet som marknaden saknar.

Konfidence startade 1996 i England, när en pappa till tre små pojkar, såg säkerheten som högsta prioritet. Samma år produceras den första Konfidence Jacket, vilket bidrog till att resan till poolen eller stranden blev så säker, rolig och bekväm som möjligt.

Konfidence Jacket är en simväst som är anpassad för barn som befinner sig nära eller i vatten. Västen ger säkerhet och frihet i bad och lek, då armarna hålls fria för att barnet ska lära sig att simma på ett naturligt sätt. Västen är tillverkat av tyget Neopren som ger värme, komfort, UV-skydd och en bra position i vattnet. Ryggen i neongult gör barnet lätt att se i vimlet runt poolen eller på stranden. Västen anses vara ett mer trovärdig alternativ än de andra flythjälpmedlen. Vi har ett brett utbud med allt från babysim med BabyWarma som håller barnet varmt i vattnet till barn som lär sig simma med vår Konfidence Jacket. Vi har även Paddlers som är halkskor, vilka ger bra grepp för att undvika fall på hala ytor. Produkterna finns över hela världen och har fått flera priser för sin goda kvalitet och säkerhet i vattnet och på land. Samtliga produkter är EU-godkända.

Konfidence Sverige är ett företag som under 2012 startat i Sverige. Produkterna säljs enbart av oss och vi har även agentur för Norge. Företaget erbjuder föräldrar och barn en trygghet som andra simhjälpmedel har svårt att konkurrera med. Efter en semesterresa för grundaren Lene startades företaget på den svenska marknaden, först som en web-shop och nu även ute i butik. Lene är mamma till två livliga pojkar på 5 år som älskar att bada och leka i vatten, både på stranden eller i poolen. Vid semesterresans första dagar blåstes flythjälpmedel upp otaliga gånger men detta passade inte familjens aktiviteter. Efter några dagar hittades Konfidences produkter och provades av pojkarna, som var mycket nöjda och kände sig direkt mer trygga i vattnet än innan. Även föräldrarna kunde slappna av lite mer vid poolkanten då de lätt kunde se vart barnen befanns sig med hjälp av den neongula baksidan.

Nu vill vi visa alla andra föräldrar där ute vilka fantastiska produkter som Konfidence har att erbjuda. Produkterna finns att köpa på vår Web-Shop men också i butik, snart i större omfattning.

Lene Borge-Skar & Linda Florén

Konfidence.se