Konftel

Konftel AB länkar samman möteskommunikation

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2012 14:06 CET

Nya smidiga 55-serien för dator, mobiltelefon, läsplatta och bordstelefon

Konftel lanserar nya 55-serien, framtagen för att möta behovet av en konferensenhet anpassad för att hålla möten på distans - från kontorsplatsen, i mötesrummet, från hotellrummet eller hemmet. Dessa olika situationer, kräver en enhet som enkelt går att ansluta till mobiltelefon, bärbar dator, läsplatta eller bordstelefon.

55-serien är tänkt att bli en sammanlänkande pusselbit, för nutidens flexibla mötessituationer, en marknad som globalt spås växa med 22% årligen fram till 2016

Konftel 55 och 55W är intelligenta och moderna konferensenheter med flera gemensamma anslutningsmöjligheter:

• USB för VoIP-samtal via t.ex. Microsoft® Lync, Skype och webbmötestjänster

• Ingång för mobiltelefon alternativt anslutning via Bluetooth® (Konftel 55W)

• 3,5 mm ingång för privata samtal i headset

• Ingång för anslutning till bordstelefon.

Andra gemensamma funktioner är:

• Aktiva aktuella anslutningarna växlas smidigt via färgskärmens touchknappar.

• Enheten bryggar enkelt VoIP-samtal med samtal från mobil eller bordstelefon.

• Konftels patenterade ljudteknologi, OmniSound® HD, ger överlägsen ljudkvalitet med full duplex, automatisk ekosläckning samt reducering av mötesstörande bakgrundsljud.

• Inspelning till minneskort ger möjlighet att spara intervjuer, möten och personlig diktamen för att sedan flytta filerna till datorn för att spela upp eller dela med sig till andra.

Kompletterad med extramikrofoner, får Konftel 55W större ljudupptagningsområde, perfekt för det större konferensrummet.

55-serien är lätt att bära med sig och till Konftel 55W finns batteri som tillbehör för ytterligare flexibilitet. Båda passar som personlig konferensenhet på skrivbordet och hemmakontoret samt för grupper i mötesrummet.

55-serien finns tillgänglig i Konftels globala distributionsnät under andra kvartalet 2012.

Mer information och bilder
Presskontakt: Håkan Tylén, CMO, +46 90 70 66 75, e-post: hakan.tylen@konftel.com
Pressbilder: Konftel55 / Konftel55W

Konftel är ett ledande företag och världens snabbast växande varumärke inom telefonmöteslösningar.

Sedan 1988 har vår mission varit att hjälpa människor runt om i världen att genomföra möten, oavsett avstånd. Av erfarenhet vet vi att telefonmöten är ett effektivt sätt att spara tid, pengar och samtidigt bidra till en bättre miljö.

Hög ljudkvalitet är avgörande för produktiva möten och därför är vår patenterade ljud teknologi, OmniSound®, inbyggd i alla Konftels konferenstelefoner. Våra produkter säljs globalt under varumärket Konftel, via vårt huvudkontor i Umeå.

Konftel erbjuder konferenslösningar och konferenstelefoner med världsledande kvalité.

Läs mer om företaget och produkterna på www.konftel.com

Hemsida: www.konftel.com
Telefon: +46 (0)90 70 64 70