Marknadsutveckling Stephan Philipson

Konkurrens med kompetens - En utmaning för många företag !

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2013 08:55 CEST

2005 var året då "alla" företag och köpare  fick helt nya förutsättningar att kommunicera ut sina synpunkter och önskemål. I dag är det ingen som inte känner till kraften i sociala media som Facebook,Twitter,Youtube mm. Dagligen flödar dessa kanaler med mer eller mindre intressant information. Där byter köpare och säljare erfarenheter med varandra.Köpare söker information och referenser kring eventuella köp.

Konkurrensen är global och marknaden är mer och mer en köparens marknad. Företagen har i första hand konkurrerat med lägsta pris eller väldigt fördelaktiga erbjudanden. Men allteftersom lönsamheten minskar krymper även företagens möjligheter att fortsätta denna väg mot undergång och konkurs.

En effektiv konkurrensfaktor är företagets kompetens och förmåga att utveckla sin köpares kunskap eller förbättra sin kunds marginaler. Genom att utnyttja det växande intresset av lättsamma och roliga spel applikationer är  kunden öppen för denna kanal när företag vill öka sin marknadföring.

Ett exempel på detta är lättsam och för köparen intressant  kompetensutveckling av den egna organisationen via olika former av Quiz. Stephan Philipson Marknadsutveckling är i framkant inom detta område och utnyttjar denna möjlighet effektivt. Det senaste tillskottet är SPMU quiz inom marknadsföring för de som önskar en snabb och utmanande kunskapstest.

Marknadsutveckling Stephan Philipson