FixarIT AB

Konkurrerande företag saboterar för FixarIT

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 14:04 CET

FixarIT har råkat ut för sabotage av en person som var inhyrd på FixarIT genom sitt bolag Microsys1 AB. Bolaget sysslar med datakonsultverksamhet, enligt uppgifter från allabolag.se.  Arbetsutförandet motsvarade inte Fixarit´s kvalitetskrav varför samarbetet upphörde efter en månad.

Efter sitt avslutade kontrakt  blev personen  aktiv i att sabotera för FixarIT genom att lägga ut en falskhemsida under Fixarit´s namn på nätet. Där skriver han lögner om företaget och dess ägare. Sabotören påstår att han är en kund som är missnöjd med FixarITs tjänster och säger att en stämning har lämnats in till olika instanser. Men detta är falskt. Fixarit har inte kontaktaktats av några myndigheter.

Utöver detta har han skickat fabulerade insändare till omdömes siter. Han hittar på olika namn och skriver illasinnade inlägg om FixarIT. För att med vilje förstöra företagets varumärke. Omdömes siterna har i de flesta fall upptäckt detta och avlägsnat skriverierna. Man har kunnat finna att de som står bakom den falska siten är:

• Nikos Konstantinids ägare till den falska hemsidan

• Företaget Microsys1 AB som tidigare stod som skapare för falsksidan

• Postbox är samma för den falska hemsidan och Microsys 1 AB

Efter att bevisen har visats för omdömes siterna har Nikos satt den falska sidan på en servermiljö i Stockholm. Det ger då en uppfattning om att serverföretaget i Stockholm äger falska sidan.

Vill du veta mer? Vänligen kontakta FixarITs talesman - Topias Tuomi - på topias@fixarit.se eller 08-5592 5507

Fixar IT arbetar med datorreparationer i Linköping och Norrköping. Vi motverkar slit och släng konceptet!