Bibendum

Konradfestival på Soldaten Svejk

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 16:43 CEST

Den 27:e oktober till 3:e november upprepar vi förra årets succé med en Konradfestival på Soldaten Svejk. Ett fantastiskt tillfälle att prova opastöriserad och ofiltrerad Konrad på fat. En typ av öl som alltid varit mycket populär i Tjeckien, men som vi svenskar sällan får möjlighet att prova.

“I Tjeckien levererades den här typen av öl till de avlägsna bergsbyarna före första snön kom, och vägarna snöade igen. Det ölet var tvunget att räcka över hela vintern eftersom byarna blev isolerade då vägarna oftast inte var farbara förrän fram i mars när snön smälte. Förr i tiden förvarades faten alltid i stenkällare för att hålla ölen vid konstant temperatur även vid sträng kyla och den här typen av bergsjäst öl har alltid varit mycket populärt.” förklarar bryggmästaren på Konrad.

Soldaten Svejk som står värd för arrangemanget är unik på många sätt. Tack vare en hög ambition,  jämn kvalitet och inte minst restaurangens autentiska tjeckiska miljö har man nu fått förtroendet att för andra gången någonsin servera opastöriserad Konrad utanför hemlandet.

VAR: Soldaten Svejk i Stockholm, Östgötagatan 35, T-bana Medborgarplatsen.

NÄR: Från den 27:e oktober kl 16.00 - 3.e november 2012, eller så länge faten räcker.

För mer information kontakta:
Per Fransson
Brand Manager
per.fransson@bibendum.se

Bibendum är en av Sveriges ledande importörer av vin, öl och sprit och har fått förtroendet att representera ett stort antal starka producenter och varumärken på den svenska marknaden. Företaget grundades 1996 och hade inledningsvis ett stort fokus på den snabbt växande vinportföljen. Idag har Bibendum utvidgat sin verksamhet och har kompletterat sitt breda sortiment av vin med både importöl och sprit.  Sedan 2004 ingår Bibendum i den finska vin-och spritkoncernen Altia Corporation.