Konradssons Kakel AB

Konradssons Kakel utökar samarbetet med Holländska Royal Mosa

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 15:33 CEST

Innovation och design är viktiga värden för Royal Mosa som spelar en ledande roll i de arkitektoniska konstruktionerna av dagens och morgondagens högkvalitativa plattor. Royal Mosa är en renodlad arkitektfabrik, vänder sig främst mot arkitektledet och har ett nära samarbete med arkitekterna.
I fabriken finns en svensk anställd som reser runt på olika arkitektkontor vilket gör samarbetet enklare.

Royal Mosa-teamet arbetar kontinuerligt med utveckling av nya plattor. Keramiska plattor som bidrar till skapandet av högkvalitativa väggar och golv. Plattorna har vunnit flera internationella designpriser, bland annat Red Dot Awards.

Mosa Murals Blend
Mosa Murals Blend är en av kollektionerna som är designad och utvecklad för att tillåta brickor som ska blandas in i en keramisk helhet, med sin egen identitet och signatur. Hjärtat i kollektionen utgörs av uni-plattor grupperade i färgfamiljer. Dessa färgtoner kan kombineras, inte enbart med varandra, utan också med toner från andra färgfamiljer.

Mosa Murals Line
En annan kollektion är Mosa Murals Line som har en bricka med en försänkt, asymmetrisk yta. Effekten av ljuset och skuggan ger väggen ytterligare ett djup, något som endast Lines kakel kan uppnå på egen hand. Den försänkta yta är olika på varje platta, vilket ger förskjutna, geometriska strukturer och skapar en känsla av material.

Smart PR ansvarar för Konradssons presskontakter vad gäller olika sammanhang inom PR, kampanjer, högupplösta bilder, text samt övrig information.

Ulrika Geller Presskontakt, Smart PR  ulrika@smartab.eu  -  tfn. 036-4401772

För övrig information, vänligen kontakta:

Magnus Andersson; VD på Konradsson, e-post: magnus@konradsson.com

Sofia Kannerling, Marknadsansvarig på Konradssons, e-post: sofia@konradssons.com.

Konradssons har funnits i branschen i 40 år och de har alltid över 3000 leveransklara artiklar i Sveriges största byggkeramiklager. Konradssons har nu 40 anställda och en omsättning på
ca 200 000 mkr. Huvudkontoret ligger i Jönköping.