Konradssons Kakel AB

Konradssons Kakel vinner pris för årets leverantör

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2013 14:11 CET

Konradssons Kakel är en av Sveriges största leverantörer för kakel och klinker. Med hela världen som inspiration har de ett stilbrett och unikt sortiment. I år fick de utmärkelsen ”Årets leverantör 2013” som årligen delas ut av Golvkedjan.

Förra veckan fick Konradssons Kakel utmärkelsen ”Årets leverantör”. Bakom utmärkelsen står Golvkedjan som är en rikstäckande entreprenadkedja som ägs av ett 50-tal framgångsrika golv- och plattsättningsföretag på 70 platser i hela Sverige. Varje år delas priset för bästa leverantör ut och Konradssons har varit topp 3 de senaste åren.
– Det visar verkligen på att Konradssons Kakel är en mycket uppskattad leverantör av Golvkedjeföretagen. Det har varit små marginaler de tidigare åren till första platsen, även i år. Men nu klev de välförtjänt upp på första platsen, säger Lars-Åke Lidén som är VD på Golvkedjan.
Juryn för utmärkelsen består av de främsta användarna av leverantörernas produkter, golv- och plattsättningsföretagen. De bedömer bland annat ordermottagningen, leveranssäkerheten och servicenivån hos säljaren och teknikern.
- Efter att de senaste åren varit ” Topp 3” så är det fantastiskt roligt att stå som vinnare 2013 av detta pris.

Det är med stor stolthet vår organisation tar emot denna utmärkelse, säger Magnus Andersson som är VD på Konradssons.

Till vänster Roger Olofsson försäljningschef på Konradssons Kakel och till höger i bild Magnus Andersson, VD Konradssons Kakel.

Konradssons har funnits i branschen i 40 år och de har alltid över 3000 leveransklara artiklar i Sveriges största byggkeramiklager. Konradssons har nu 50 anställda och en omsättning på ca 200 000 mkr. Huvudkontoret ligger i Jönköping.

Smart PR ansvarar för Konradssons presskontakter vad gäller olika sammanhang inom PR

Ulrika Geller Presskontakt, Smart PR  ulrika@smartab.eu  -  tfn. 036-440 17 72

För övrig information, vänligen kontakta:

Magnus Andersson; VD på Konradsson, e-post: magnus@konradsson.com

Sofia Kannerling, Marknadsansvarig på Konradssons, e-post: sofia@konradssons.com