Egestam Marketing AB

Konserthuset värd för Göteborgsminglets jubileum

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2013 11:28 CEST

Ur finanskrisen 2008 föddes ett event som kommit att bli tradition i Göteborg, Göteborgsminglet. Höstens affärsmingel på Konserthuset är det tionde i ordningen och väntas locka 300-400 deltagare.

- Göteborgs Symfoniker har som mål att nå den absoluta världstoppen och ett viktigt steg på vägen är samarbetet med näringslivet. Det är mycket spännande på gång för Göteborgs Symfoniker och under hösten öppnar vi upp Konserthuset som inspirerande mötesplats. Göteborgsminglet är ett sådant
tillfälle. Vi ser med glädje fram emot många spännande möten med möjlighet nya kontakter och fina affärer, säger Helena Wessman, VD och konstnärlig chef.

- Att ha ett personlig nätverk blir en allt viktigare framgångsfaktor. Ditt nätverk är dynamiskt och i högsta grad levande. Människor flyttar, byter jobb, går i pension, börjar studera etc. Därför är det viktigt att hela tiden bygga på med nya kontakter och affärsmöjligheter. Varför ringa kalla samtal när du kan få varma möten, säger Anneli Egestam, arrangör och en av initiativtagarna.

Press och media hälsas välkommen.

Tid: Onsdagen den 25 sept kl. 07.30-10.00. Öppet hus.

Plats: Konserthusets foajé, plan 2, på Götaplatsen i Göteborg.

Projektledare och arrangör: Egestam Marketing

Info: www.goteborgsmingel.se

Medarrangörer: ALMI Företagspartner, Business Region Göteborg, Business Sweden, BNI Affärsnätverket, Connect Väst, Chalmers Alumniförening, Dataföreningen, IHM Business School, Handelshögskolans Alumniförening, Företagarna, JCI Sweden, Marknadscheferna, Sveriges Inköps- och Logistikförbund region väst, Småföretagarnas Riksförbund, Svenskt Näringsliv, Styrelseakademien, World Trade Center och Konserthuset själva, förstås.

Egestam Marketing hjälper företag att omvandla idéer till relationsskapande mötesplatser såsom mässor, seminarier och kundaktiviteter, det vill säga tillfällen att möta kunder, samarbetspartners och kollegor i ett professionellt sammanhang. Egestam Marketing arbetar med evenemang som siktar på relationer, snarare än skoj för stunden under parollen ”Man kan inte skaka hand via mail”. Företaget är en av initiativtagarna till Göteborgsminglet. Att främja kvinnors nätverkande är också ett uttalat mål i verksamheten.

Företaget, som fyller 10 i år, drivs av Anneli Egestam som 2006 erhöll hon utmärkelsen ”Årets Affärsnätverkare” i BNI Region Väst.