Konstbolaget/Fine Art

Konst till fritidshuset

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2009 16:52 CET

Vintern är snart här och det är dags att öppna upp vinterhuset igen! Inredning och styling är inte längre begränsat till permanentbostaden, vilket bl a tv-program som ”Äntligen hemma” är ett bra exempel på.

Även om valet av inredning och material skiljer sig läggs det idag stora pengar även på våra fritidshus.

För många stadsbor har fritidshuset blivit ett andra hem, där allt mer tid tillbringas. Statusen har höjts och det blir allt viktigare hur det ser ut, vilka bekvämligheter, möbler och till och med konstverk man har på landet.

-Konst bidrar på ett ypperligt sätt till att skapa atmosfär. Färg och form är viktiga element för att skapa just känslan av avkoppling, gemenskap och ge mysfaktor, säger Pontus Klingspor, VD på Konstbolaget.se.

- Till fritidshuset är det stor efterfrågan på figurativa motiv knutna till naturen men även mer abstrakt konst som öppnar upp för fria tankar och avkoppling, säger Pontus Klingspor, VD Konstbolaget.se

Konstbolaget.se ingår i norska FineArt-gruppen som är störst på konsthandel på nätet i Skandinavien. Bolaget har 200 000 registrerade användare och omsätter 40 MNOK under 2009.                                 Med marknadens bredaste sortiment av konst och en försäljning på ca 1500 konstverk per månad är Konstbolaget.se idag Sveriges största handelsplats för konst.                                             Sveriges bredaste sortiment av svensk och internationell kvalitetskonst och betydligt lägre priser än vanliga gallerier har gjort Konstbolaget.se till Sveriges största konsthandel. Bolaget säljer endast kvalitetskonst och konceptet bygger på försäljning via auktion och fast pris på www.konstbolaget.se.

För mer information vänligen kontakta:

Pontus Klingspor

VD,  FineArt Svenska Konstbolaget AB