Konstbolaget/Fine Art

Konstbolaget.se expanderar

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 11:29 CET

Konstbolaget.se ingår i norska FineArt-gruppen som är störst på konsthandel på nätet i Skandinavien. Bolaget har 200 000 registrerade användare och omsätter 40 MNOK under 2009. Med marknadens bredaste sortiment av konst och en försäljning på ca 1500 konstverk per månad är Konstbolaget.se idag Sveriges största handelsplats för konst.

Sveriges bredaste sortiment av svensk och internationell kvalitetskonst och betydligt lägre priser än vanliga gallerier har gjort Svenska Konstbolaget AB till Sveriges största konsthandel. Bolaget säljer endast kvalitetskonst och konceptet bygger på försäljning via auktion och fast pris på www.konstbolaget.se .

Konstbolaget.se jobbar nu hårt med att bygga vidare på Blomqvist Auktionskammares framgång med fysiska auktioner men önskar att förflytta aktiviteten till nätet. Vi kommer att fortsätta utveckla vår tekniska plattform för att möjligöra en lansering av Konstbolagets nya koncept under Q1 2010.

Vi vet att behovet av kvalitetskonst till rimliga priser är stort både bland privatpersoner och företag. Med vår unika tekniska plattform kan Konstbolaget.se nå i stort sätt obegränsat med kunder, både i Sverige och internationellt.” säger Pontus Klingspor.

”Det är spännande tider för bolaget och utvecklingen känns mycket bra” sammanfattar Pontus Klingspor VD och grundare av Konstbolaget.se

För mer information vänligen kontakta:

Pontus Klingspor

VD, FineArt Svenska Konstbolaget AB

Mobil:0736-258721

Email: pontus@konstbolaget.se

www.konstbolaget.se

Fakta om Konstbolaget.se

Konst för alla - dygnet runt, till marknadens bästa priser!
Konstbolaget startades 2003 med ambitionen att göra det enklare, billigare och roligare att köpa kvalitetskonst och nå ut till en bredare målgrupp. Ambitionen har blivit verklighet – med en försäljning av ca 1500 konstverk per månad är Konstbolaget.se idag Sveriges största handelsplats för konst och besöks av mer än 3000 personer varje dag. Via Internet är Konstbolaget tillgängligt i hela landet, dygnet runt. Utställningsutrymmet är obegränsat och man kan därför ha ett stort sortiment med vanligtvis ett hundratal olika konstnärer samtidigt. Utbudet sträcker sig från verk av de mest kända och etablerade konstnärerna till mindre kända, men spännande nykomlingar. Genom låga priser (50-80% lägre än priserna på vanliga gallerier) gör Konstbolaget konsten tillgänglig för en bredare målgrupp utöver de traditionella konstköparna. Kunderna är allt ifrån erfarna, kunniga och prismedvetna konstköpare till kunder som insett att äkta konst inte behöver kosta alltför mycket – personer som inreder sina hem, köper konst som presenter eller företag som vill inreda sina lokaler och köpa konst till sina konstföreningar. På Konstbolaget köper du via auktion eller direkt till fast pris. Auktionsförfarandet används för att låta marknaden styra priset på konsten.