Kodmyran AB

Konstnären Christian Beijer väljer Kodmyran Commerce

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2019 13:43 CEST

Vi på Kodmyran är otroligt stolta och glada över att tillsammans med popkonst-ikonen, Christian Beijer, lansera hans nya sajt och ehandel.

Christian är en av få konstnärer i Sverige som säljer i stort sett alla sina alster innan de ens är färdigmålade. Han är också lite av en konstnärsrebell som tycker att konst ska vara för alla. Därför har han länge haft en webshop som säljer prints och canvastryck av sina tavlor i stället för litografier.

När tictail, som Christian Beijer tidigare använde, la ner fick Kodmyran det prestigefyllda uppdraget att skapa en ny butik och sajt som andas såväl popkonst som konstnärssjäl.

” Vi är mycket stolta över att Christian valt oss som samarbetspartners för sin nya ehandelssatsning. I dag lanserar vi sajten som ett första steg och sedan kommer vi fortsätta samarbetet tillsammans med Christian, för att se till att fler människor får ta del av hans unika konst på olika sätt” säger Katrin Lundgren VD på Kodmyran

”Det har varit ett sant nöje att jobba ihop sig med Kodmyran. Oerhört lyhörda och kunniga och allt har gått väldigt snabbt och smärtfritt. Lösningar som är bättre än jag kunde föreställa mig och fantisera ihop, och det vill inte säga lite. Jag har fått en shop som är både snygg och funktionell”

Christian Beijer

Sundsvallsföretaget Kodmyran AB hyr ut butikslösningar för e-handel och hjälper till på olika sätt för att öka e-handlares lönsamhet.