Nordic Art House

Konstnären Naja Conrad-Hansen ny på Nordic Art House

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2011 16:38 CET

Danska konstnären Naja Conrad-Hansen inleder samarbete med nätgalleriet Nordic Art House. I Nordic Art House webshop finns nu Najas verk att köpas som konsttryck i begränsade upplagor.

Naja Conrad-Hansen är en konstnär och designer verksam i Köpenhamn, Danmark. Hon tog examen från Danmarks Designskola under 2003 med en MA i visuell kommunikation och en bakgrund inom konst. Naja började sitt yrke som frilansande designer och konstnär under 2003. Hennes arbeten omfattar illustration, målning, grafisk design, art direction och tillverka silk-screentryck. Inspirationen kommer från modevärlden, hardcore musik, traditionell konst & design och i allmänna iakttagelser av världen omkring henne. Najas illustrationsstil handlar i grunden om "att hitta några orörda områden i sinnet och stimulera ögat och fantasin". Hon balansera sin tid mellan att göra konst och kommersiella arbeten som hon finner stimulerarnde för varandra.

Naja Conrad-Hansen har arbetat med projekt som sträcker sig från Max Mara till Fiorucci, samt en prisbelönt barnbok. Hennes verk har ingått i över 30 böcker och i ett brett utbud av modemagasin och grafiska tidskrifter. Hon designar även tryck- och mönsterdesign för olika märkeskläder. Hon var nominerad och vald till de "200 bästa illustratörerna världen över" under 2007/2008, 2009/20010 och 2011/2012 av Lürzer's Archive.

Najas verk finns nu att köpas hos Nordic Art House gicléetryckt på Hahnemühle 308 gram matt white fine art paper. Verken säljs numrerade i begränsade upplagor om 200 stycken med signerade äkthetsintyg.

Om Nordic Art House
Nordic Art House är ett konstgalleri på nätet som säljer gicléetryckt konst & fotokonst från svenska konstnärer och fotografer. Med sin plattform på nordicarthouse.com så erbjuder dom varje verk numrerat i begränsad upplaga med signerade äkthetsintyg. Nordic Art House erbjuder också sina kunder inramning från sin egna ramverkstad.

Hemsida:

Nordic Art House

Vi säljer modern konst och fotokonst utav högkvalite till bra priser - www.nordicarthouse.com