Kistamässan

Konstnärerna får egen mässa

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 11:48 CEST

11-13 september presenteras på Kistamässan "Konstnärernas Höstsalong", med målsättningen att bli Sveriges största, roligaste och mest varierade konstutställning. Totalt får 300 konstnärer möjlighet till en egen utställningsmonter. Inbjudan har gått ut till alla konstnärer som är medlemmar i KRO/KIF, Konstnärsförbundet, Skulptörförbundet, Grafiska Sällskapet och Svenska Tecknare.

- Responsen från konstnärerna har varit snabb, glädjande och överraskande stark. Redan efter endryg vecka har vi fått90 anmälningar från konstnärer från alla delar av Sverige, och ungefär lika många kvinnor som män vill vara med. Det positiva gensvaret visar att tankarna bakom Konstnärernas Höstsalong ligger helt rätt i tiden, säger projektledaren Bengt Tornvall.

Många konstnärer har kompletterat sina anmälningar med positiva uttalanden:

"Det här är lite av en revolution för oss konstnärer. Varför har det inte gjorts tidigare? Det skall bli fantastiskt roligt att möta många kollegor och en genuint konstintresserad publik."
Anders Sköld

"Jag tycker att en ny konstmässa där konstnären själv ställer ut är en strålande ide!"
Theo Radic

"Det verkar vara en strålande idé. På tiden, faktiskt!"
Bia Ekman

"Äntligen en Konstmässa där vi konstnärer har råd med en egen monter!"
Barbro Andersson

"Ett härligt initiativ från Kistamässans sida!"
Åsa Bujon

"Vad roligt att det blir en ny typ av konstmässa i Kista."
Ruth Herrlin

För ytterligare information kontakta:
Bengt Tornvall - Kistamässan: 08-506 650 69, bengt.tornvall@kistamassan.com

Ladda ner pressmeddelandet här>>

Mer information om Konstnärernas Höstsalong finns på www.hostsalongen.se >>

-----------------------------------------------------------------------------------------

Kistamässan - Sveriges mest centrala mäss- och eventanläggning - är strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de nybyggda lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella kontakter. För mer information vänligen besök www.kistamassan.com.