Västarvet

Konstnärlig frihet på Lödöse museum.

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2013 06:50 CEST

Välkommen till utställningen Konstnärlig frihet på Lödöse museum! Göta Älvdalens konstförenings konstnärssektion ställer ut verk i flera olika tekniker, som akvarell, olja, grafik, textil och keramik med med vernissage söndag 1 september.

Kanske uppstår vissa associationer om vad konstnärlig frihet innebär - att det ska vara på ett visst sätt, men det är just vad det inte är. Varje konstnär har sitt eget individuella och personliga uttryck och sin egen väg att följa. På utställningen får publiken möta olika uttryck i konsten, i flera olika tekniker som akvarell, akryl, olja, grafik, textil och keramik.

Göta Älvdalens Konstförenings Konstnärssektion - GÄKK - är en konstnärsgrupp verksam i Göta Älvdalen sedan 1970 och har för närvarande 29 medlemmar.

Utställningen har vernissage 1 september kl. 12 med invigningstal av Ingvar Ekbrandt och musik av Michael Tuved. Utställningen pågår till 6 oktober.

Välkommen!

För frågor och mer information:

Jessica Randén, Lödöse museum
Mobil: 0708-61 15 02

Lödöse är Göteborgs medeltida föregångare och ligger ca 4 mil norr om Göteborg, i Lilla Edets kommun. www.lodosemuseum.se

Västarvet är Sveriges största förvaltning för natur- och kulturarv. Genom förebyggande och konsultativa insatser med fokus på kulturmiljö, naturvård, arkeologi, konservering och slöjd bevarar vi natur- och kulturarvet - men bedriver också ett framtidsinriktat utvecklingsarbete i hela Västra Götaland.

Västarvet driver verksamheten på Bohusläns museum, Göteborgs Naturhistoriska museum, Lödöse museum, Forsviks Bruk, Slöjd & Byggnadsvård, Vänersborgs museum, Vitlycke museum och Västergötlands museum. Läs mer om Västarvet på www.vastarvet.se