Easyart

Konsttrender vår/sommar 2012 med förhandsvisning av Easyarts nya samlingar.

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2012 13:23 CET

Tillsammans med några av Londons mest erkända trend- och inredningsproffs har Easyart.se tagit fram nya samlingar av konsttryck, posters och canvastavlor i linje med vårens och sommarens inredningstrender. Här följer en konst-trendrapport med förhandsvisning av Easyarts nya samlingar.

Pasteller möter Neoner

Lysande pasteller är en stark trend, inte minst i grafiska former, där stänkar av neon samsas med ljusa pasteller och neutrala toner. Bilderna i denna trend leker med samtida, moderna material o rena linjer. Trenden passar utmärkt in i moderna rum där konsten spelar en viktig roll.

Palm Springs

I en tropisk mix av californiskt 70-tal och färgglada element för en skön, varm atmosfär, är Easyarts Palm Spring samling ett säkert kort för sommaren 2012. Bilderna talar för sig själva med Easyarts breda utbud av reseposters, havsmotiv med mera.

Mjuka sandtoner

Naturligt och behagligt, modernt och sofistikerat. I vår och sommar kommer vi att se mjuka sandtoner på väggarna, i skönt samspel med ljusa möbler och mjukt färgade detaljer och textilier. Bland nyanserna finner vi vita, sandfärgade, salviagröna och cremefärgat med illustrativa linjer och texturer.

Orientaliskt överflöd

Denna stil är hämta direkt från Asiatisk kultur, med dess rikliga orientaliska mönster och blomster. Färgfokus ligger på magenta och jade som konstrateras mot svart eller mörk bakgrund. Med dekorativa bilder, gärna svarta eller naturfärgade träramar, kan man få en fantastiskt vacker effekt.

Uppfriskande citrus

Från en vinter där mysiga och ombonade teman har dominerat, tar vi med denna trend, en skarp sväng mot citrus och ljusgrönt i kombination med svala, blå toner. Naturtrogna element kombineras med modern grafik för ett uppfriskande säsongskifte. En samling av fantasieggande bilder belyser detta upplyftande, visuella sinnestillstånd.

Glöm inte att följa Easyart på Facebook och Twitter för dagliga uppdateringar med exklusiva tips och nyheter.

Easyart.se Nordens ledande konstshop på nätet där man kan välja bland över 100.000 fantastiska konsttryck, canvastavlor, affischer, fotografier och litografier. Man finner allt från klassiska verk av berömda konstnärer till de senaste trenderna. Företaget grundades 1999 av konstälskare som en online outlet för att göra ett brett utbud konst överkomligt och tillgängligt för många.

Vi är vana vid att jobba med pressen och ställer gärna upp med högupplösta produktbilder och produktlån.