Kazam

Konsumenter fokuserar allt mer på vad de verkligen behöver

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 11:52 CEST

Mobiltelefonmarknaden har stagnerat och få nya innovationer introduceras. Så vart vänder vi oss för att få prova på något nytt? Kazam är det lilla innovativa företaget med de stora idéerna och som inte räds att tänka utanför boxen.

Kazam har tagit fasta på att leverera smarta och enkla lösningar samt tjänster som användaren faktiskt har användning av. Flera av de tjänster som introducerats har oftast blivit en gimmick och säljattribut snarare än något som faktiskt används. Till exempel röstuppringning som ansågs förnya vårt mobiltelefonanvändande initialt, men som av de flesta användare endast användes under en dag eller två för att därefter aldrig användas något mer.

"Vi är innovativa när det kommer till användarupplevelsen, snarare än att lansera ännu en telefon som är någon millimeter tunnare eller har en snabbare processor. Ett bra exempel är vår spräckt-skärm-garanti, där våra kunder får en helt ny skärm utan kostnad om den går sönder inom 12 månader efter köp. Det kostar en hel del pengar att köpa ny skärm, så vi är innovativa där", berättar Frank Jensen, COO på KAZAM.

Frank Jensen fortsätter: ”Vi har också något som vi kallar för Kazam Rescue, där vi på distans kan gå in i kundens telefon när denne är i kontakt med vår support för att laga den. 70 procent av alla fel kan avhjälpas på distans, utan att kunden behöver skicka telefonen till oss.”

Kazam har idag en lokal approach till både design och marknadsföring för att på bästa tänkbara vis anpassa sig lokalt. Länder som till exempel Frankrike vill ha så lite internt minne som möjligt på grund av en lokal skatt, men de nordiska länderna vill ha så stora interna minnen som möjligt. Bra exempel på där Kazam anpassar sina olika modeller för de olika lokala marknaderna.

Kazam är den lilla mobiltelefontillverkaren med de stora idéerna och innovationerna som utmanar och utvecklar samt gör en stagnerad mobiltelefonmarknad spännande igen.

För mer information, vänligen kontakta:

Andreas Wadensten, Time PR, +46 709 77 90 90, andreas.wadensten@time.se

Om KAZAM

KAZAM är ett nytt europeiskt mobilmärke. KAZAM fokuserar på att leverera bra smartphones till förnuftiga priser samt har ett stort fokus på service. Samtliga telefoner har dual-SIM och 12 månaders gratis skärmgaranti om den skulle gå sönder. http://www.kazam.mobi