Konsumentguiden

Konsumentguiden.se levererar experttester till Icecats öppna produktkatalog

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 10:21 CET

Göteborg, Sverige – 22 Februari, 2011

”Vi noterade ett starkt intresse från våra kunder i kanalen för att lägga till betyg och tester på deras webbplatser, eftersom det hjälper konsumenterna att bestämma vilken produkt de ska välja samt ökar konverteringsgraden för webbutiken. Efter en jämförelse drog vi slutsatsen att TestSeek är en leverantör i världsklass för den typen av information”, sa Martijn Hoogeveen CEO för ICEcat BV.

“Det är spännande för oss att lansera samarbetet med Icecat eftersom det är vårt första stora steg mot att bli en leverantör av produktdata till webbshoppar över hela världen. Experttester och utmärkelser är extremt eftertraktad information av onlinekonsumenter och kan ingjuta den viktiga känslan av trygghet som behövs för att besökaren ska trycka på köpknappen.”, sa Fredrik Engdahl, CEO för FMP Publishing AB som driver Konsumentguiden.se.

TERC (TestSeek Expert Review Channel) är tillgänglig gratis genom Open ICEcat som innefattar ca 250 tillverkare. Den fulla versionen av TERC som innefattar alla tillverkare (9.000+) finns tillgänglig att få direkt genom Konsumentguiden.se/TestSeek.

Om FMP Publishing AB

FMP Publishing AB driver Konsumentguiden.se (och testseek.com) som är en aggregator av experttester av konsumentrelaterade produkter. Konsumentguiden är oberoende av tillverkare, publikationer och säljare. Konsumentguiden samlar testdata i realtid från tusentals källor från hela världen på mer än 25 olika språk.

About ICEcat NV

Icecat NV är en världsomfattande leverantör av produktinformation och marknadsanalyser och är en del av nederländska ”iMerge BV ecommerce group”. Icecat har för närvarande mer än en miljon produktblad från mer än 5000 tillverkare, alla utförligt beskrivna på ca 30 världsspråk. Produktbladen används över hela världen av mer än 12000 kunder; webbshoppar, ERP-system, jämförelsesidor, inköpssystem och av andra applikationer. Icecats gratisversion av deras produktkatalog kallas ”Open Icecat” och är ett project som baseras på den sk “Open Content License Agreement” och innefattar alla produktblad från ca 250 av de största tillverkarna (mer info: http://icecat.se/se/menu/services/index.htm).

För mer information och intervjuer vänligen kontakta Fredrik Engdahl:

070 99 55 629 (mobil)

fredrik@konsumentguiden.se