Ronneby Bruk AB

Konsumentreaktion.

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2013 13:28 CET

Här är det helt oredigerade mailet från vår nya anhängare till serien Ultra Light Original från Ronneby Bruk.

"Till

”VD, försäljningschefen och de som lyckades med den nya gjutmetoden”! Tack!

Kan man bli förälskad i en stekpanna! Absolut!

Jag gillar att laga mat - är utbildad kock. Före Jul så var teflonstekpanna igen slut! Irritation ilska och
besvikelse, inköpt i januari 2012 för mindre än 1 år sedan! En äkta tjockbottnad ”Jeremie” - i botten rödmarkerad i mitten. Köpte den med tanke äntligen, kanske en teflonpanna som ”håller”
lite längre, är tjockbottnad, dyrare och borde inte slå sig i botten och därför hålla bättre!

Kan inte med säkerhet säga hur många vi i familjen förbrukat genom årens lopp, men många är det!

Men min grundinställningen att teflonreklamen är extremt överreklamerad, förljugen kring hur fantastiskt teflon skall vara. Det infinner sig alltid efter ett tag samma besvikelse varje gång! Skitpanna!

Gick ut på nätet - fick av en tillfällighet se er reklam, ”En lätt gjutjärn stekpanna”! Är detta verkligen möjligt! Ni anar inte hur många riktigt stora och blytunga gjutjärnspannor man lyft i restaurangkök under åren!

På ca 2 minuter var beslutet taget, den här pannan är värd att utforska! Är detta chansen att få slippa
teflonpannan!? Såg en möjlig slutgiltig lösning infinna sig!

Åkte samma dag till John Wall bredvid NK i Stockholm för att utforska reklamen. Ögonblicket då jag lyfte pannan! Nästan lika lätt som TeflonJeremie! En befrielse känsla kröp på mig! Befrielse från teflonpannan kröp igen på mig!

Köpte den största varianten - 650 pix. Åkte sedan snabbt hem för att testa. Vilken känsla, vilken snabb uppvärmning, vilken stekyta, vad lätt man reglerar värmen med vilken lätthet ursköljning skedde - Bara superlativ! En förälskelse känsla kröp på mig!

Befrielsekänslan från teflon som infann sig, skilsmässan var snabb och enkel! Inte en enda tår
- bara djup sann glädje! TeflonJeremie åkte snabbt undan i förrådet!

Att äntligen få slippa bli besviken på dessa överreklamerade teflonstekpannor! Teflonpannan är slutligen och äntligen död i vårt kök! Inte ens dottern (fetthysteriker) använder längre teflonpanna! Hennes pojkvän var den som utlöste det här mailet! Han tittade på mig och sa i morse; ”vilken häftig stekpanna ni har! Vilken skillnad det var igår då vi stekte pannbiff i den än min teflonpanna”!

Leve den lätta gjutjärnstekpannan!

När man nu träffar vänner som gillar att laga mat och lyriskt vill berätta om den nya innovationen, vilken revolution! Ni måste köpa den!

Vi, jag och stekpannan har nu efter 2 månaders intensiv dating bestämt oss att förlova oss och sedan gifta oss för att leva tillsammans tills döden skiljer oss åt! Troligtvis kommer sedan någon av våra barn få ärva och ta hand om stekpannan men det är förhoppningsvis tidigast om 30 år!

Är min hustru svartsjuk? Absolut inte dock väldigt glad över vilka fantastiska glädje pannan för med sig in i vårt kök och det den tillför kulinariskt i matlagningen!

Slutsats! Jo att det finns en enorm marknad! Jag är övertygad om att det i ”bara” Sverige finns 100 000 tusentals människor som är lika besvikna som undertecknad och förbannade på dessa teflonpannor som står i köksskåpet som inköps för dyra pengar och snabbt blir sönderbrända eller
kullriga pga tunna aluminiumbottnar som sedan varken ger bra stekyta eller släpper maten som reklamen utlovar. Tack för den innovationen/revolutionen! Teflon är nog bäst i ”tunnplåtnade” sockerkaks/brödformar inte i stekpannor!