Kontorsmagasinet.se - Tailorcut Business AB

Kontorsmagasinet går mot strömmen – fokuserar på kontorsmaterial för småföretagare

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2010 17:03 CEST

I veckans nummer av dagenshandel har man intervjuat företrädare inom kontorsvarubranschen om deras syn på branschen, dess utveckling samt viktiga faktorer för framgång. Artikeln beskriver en bransch i förändring, där sortimentet breddas för att möta kundernas nya behov och där stora internationella aktörer tar allt större marknadsandelar. Nyckelfaktorer för framgång sägs vara ett brett sortiment och bra service.

Kontorsmagsinet delar till stora delar det budskap som framförs i artikeln men förvånas över Mikael Anderssons (VD Svanströms) uttalande om att de mer eller mindre har gett upp att sälja till privatpersoner och mindre företag: ”Vi har för längesedan förlorat privatpersoner och småföretag. Deras behov av kontorsmaterial täcks numera av andra aktörer som Ica Maxi och Clas Ohlsson”.

Kontorsmagasinet håller inte alls med Mikael Anderssons resonemang och menar att privatpersoner och småföretagare ofta har samma behov av ett brett utbud av kontorsmaterial som många av de större bolagen.

- Småföretag har i regel ingen separat inköpsorganisation utan ofta sköts inköpen parallellt med de ordinarie arbetsuppgifterna, att då kunna effektivisera inköpen genom att bara behöva ha en partner för all förbrukningsmaterial till kontoret är då självklart mycket värt, kanske ännu mer värt än för ett större företag, säger kontorsmagasinets vd Hans Edlund

Kontorsmagasinet erbjuder sina kunder över 11000 artiklar i sitt ordinarie sortiment och har ett beställningssortiment som är många gånger större än så. Under de senaste 2 åren har omsättningen ökat med över 500 % vilket visar att det finns en tydlig efterfrågan för kontorsmagasinets produkter bland småföretagarna.

- Att samla sina inköp hos oss leder till att kunden behöver lägga mindre tid på inköpsprocessen, de får mindre administration i form av fakturahantering och de får varorna levererade till kontoret.  När vi dessutom kan erbjuda lika bra priser som Ica eller Clas Ohlsson är det inte förvånande att många kunder vänder sig till oss, fortsätter Hans.

Kontorsmagasinet anser att även småföretagare har ett behov av en ”riktig” kontorshandlare och kommer att fortsätta att erbjuda småföretag ett brett sortiment, bra priser, snabba transporter och ett enkelt sätt att handla.

Om Kontorsmagasinet

Kontorsmagasinet säljer kontorsmaterial online till företag, föreningar och privatpersoner i Sverige. Vårt mål är att vara Sveriges ledande återförsäljare av kontorsvaror, detta genom att erbjuda ett brett sortiment, låga priser samt ett enkelt sätt att handla. Kontorsmagasinet är ett affärsområde inom Tailorcut Business AB, 556693-6273, med säte på Hantverkargatan 5 i Stockholm.

För mer information, kontakta:

Hans Edlund, VD

Telefon: +46 (0)70 863 21 16