Kontorsmagasinet.se - Tailorcut Business AB

Kontorsmagasinet går mot strömmen - ökar försäljningen av kontorsmaterial

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 16:54 CET

Marknadsföringsbolaget GfK presenterade i dagarna en stor undersökning som visar att marknaden för kontorsmaterial går kraftigt nedåt. Kontorsmagasinet har inte märkt av denna kraftiga nedgång utan kan tvärtom uppvisa en kraftig tillväxt för årets tredje kvartal. Istället för den nedgång på 25% som GfKs undersökning påvisar kan Kontorsmagasinet uppvisa en tillväxt på 26%.

Bakom framgången märks framgångsrika marknadsföringsstrategier och en satsning på vård av kundrelationerna. Kontorsmagasinets breda soritment med såväl städmaterial som material till skola och förskola ses också som en viktig del av framgången.

- Det är oerhört glädjande att som återförsäljare av kontorsmaterial kunna redovisa den här typen av siffror i en bransch som i övrigt är så pass hårt pressad som kontorsmaterialbranschen är. Vi tror att nyckeln till vår framgång är vår nära kundrelation och våra framgångsrika marknadsföringskampanjer. Vi får stadigt in nya kunder och vi är bra på att få våra befintliga kunder att stanna kvar hos oss, säger kontorsmagasinets vd Hans Edlund.

Utsikterna för det fjärde kvartalet ser också fortsatt goda ut och den starka försäljningen bedöms hålla i sig.

- Fjärde kvartalet är av tradition ett bra kvartal för oss och hittills har försäljningen varit mycket stark, bland annat slog vi omsättningsrekord i Oktober månad, fortsätter Hans.

För mer information, kontakta:
Hans Edlund, VD
Telefon: +46 (0)70 863 21 16
E-post: hans.edlund@kontorsmagasinet.se
Webb: http://www.kontorsmagasinet.se

Om Kontorsmagasinet
Kontorsmagasinet säljer kontorsmaterial online till företag, föreningar och privatpersoner i Sverige. Vårt mål är att vara Sveriges ledande återförsäljare av kontorsvaror, detta genom att erbjuda ett brett sortiment, låga priser samt ett enkelt sätt att handla. Kontorsmagasinet är ett affärsområde inom Tailorcut Business AB, 556693-6273, med säte på Kommendörsgatan 30 i Stockholm.