Kontorsmagasinet.se - Tailorcut Business AB

Kontorsmagasinet inleder samarbete med Traidy.se

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2010 08:39 CEST

Kontorsmagasinet har nyligen tecknat en överenskommelse om samarbete med Traidy.se, en helt ny aktör på den svenska annonsmarknaden. Traidy kan ses som ett slags välgörenhets Blocket, där antingen en del av produktvärdet, eller en del av annonsvärdet skänks till välgörande ändamål.

För kontorsmagasinet är samarbetet dels en viktig del i bolagets CSR-strategi men det ses även som en intressant kanal att nå ut till målgruppen privatpersoner.

-  En stor del av vårt sortiment, så som leksaker och hobbymaterial, men även vanligt kontorsmaterial som papper och pärmar är sådant som vi märker att många privatpersoner efterfrågar, säger kontorsmagasinets vd Hans Edlund.

På Traidys hemsida kommer ett urval av kontorsmagasinets produkter att visas allt från leksaker och datorväskor till whiteboardtavlor och kopieringspapper.

-  Syftet med annonserna på traidy är att visa på vilken bredd vi har på vårt sortiment av kontorsprodukter och på så sätt visa kunderna att de verkligen kan hitta allt de behöver till kontoret hos oss.

Traidy.se lanserades igår den 16/9-2010.

För mer information, kontakta:

Hans Edlund, VD

Telefon: +46 (0)70 863 21 16

E-post: hans.edlund@kontorsmagasinet.se

Om Kontorsmagasinet
Kontorsmagasinet säljer kontorsmaterial online till företag, föreningar och privatpersoner i Sverige. Vårt mål är att vara Sveriges ledande återförsäljare av kontorsvaror, detta genom att erbjuda ett brett sortiment, låga priser samt ett enkelt sätt att handla. Kontorsmagasinet är ett affärsområde inom Tailorcut Business AB, 556693-6273, med säte på Hantverkargatan 5 i Stockholm.