NS Sensus

Korruption inom domstolar

Pressmeddelande   •   Mar 11, 2012 12:13 CET

Korruption inom domstolar: 1995 konstaterades att domstolskorruption är ett problem av Bertil Fiskesjö, docent i juridik, riksdagsman, ordförande i konstitutionsutskottet och vice talman. Är det någon idag levande som kan tro att det blivit bättre i Sverige anno 2012?

Idag har vädjan gått till en tidningskoncern, som har resurser, att kritiskt granska vad som hänt inom förvaltningsrätten i Härnösand och därtill då objektivt rapportera om detta till allmänheten, vi får se om journalisterna nu är aktiva i en demokratisk process eller om andra ”mörka krafter” tagit över och media/journalister återigen förblir ”tysta” eller ”tystade” av ”ekonomiska krafter”.

Vädjan till Örnsköldsviks Allehanda/Tidningen Ångermanland kan du läsa via denna länk

Via denna länk kan du läsa om domstolskorruption bl.a. uttalat av Bertil Fiskesjö 1995

Att maktkorruption existerar i Sverige är ingen nyhet men att den också "blommar för fullt" inom domstolar det är synnerligen något mycket allvarligt och ligger i allmänhetens intresse!
Journalister har en viktig uppgift i en demokratisk process vi får nu se om Journalistförbundet devis gäller, ”Journalistiken och journalisterna har också en viktig uppgift i den demokratiska processen.”

Ulf Bittner, en av tre i arbetsgruppen AMBU

Arbetsgruppen AMBU värnar om svenska unionsmedborgares EU-rättigheter och du kan läsa mera via denna länken http://eueeshealthcare.mpbloggar.se/