ARTOTEC

Kort om ARTOTEC AB ~ ARTOTEC /Forskning

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2009 19:10 CEST

ARTOTEC fick mycket stor uppmärksamhet på sin första mässa i branschen, det verkade även uppskattat att det kom in fler på marknaden med nya idéer för park, lekredskap och stadsmöbler.

Vi på ARTOTEC är väldigt tacksama för de förfrågningar till nära samarbete och försäljning som kom upp på mässan då vi är ett nystartat företag på knappt ett år. Vi ser med tillförsikt fram emot att få visa upp våra produkter igen och nu närmast på ELMIA Mässan igen i november 2010 utställningen.

Det har varit trevligt att se allt positivt intresse på bl.a snurrgungan ZICKI eller parkbänk RE~WIND som alla ARTOTECs produkter är anpassade /tillgängliga till alla barn eller äldre med eller utan funktionshinder.

Framförallt har vi fått ett kvitto på all uppskattning av det nytänkande som ARTOTEC genom Frédéric Iriarte, grundare har arbetat inom spetsforskningen sedan flera år nu.

Att satsa på svensk tillverkat och hög kvalitet är den väg ARTOTEC valt att gå för att möta upp sociala slitage som ofta finns på lekplatser och samtidig liva upp miljön med mjuka organiska former och robusta och attraktiva färger.

Hela formspråket som utgår från IBS Spiralen är lite av Jing och Jang vilket symboliserar balans.

Allt i en långsiktig, hållbara, tillgänglig framtid (till och med brandsäkra) inom utveckling och produktion av våra produkter.

TACK TILL ER ALLA SOM BESÖKTE OSS :)

ARTOTECs stabb

Läs mer om vart vi syns i pressen, besökskommentarer, eller branschens åsikts och opinion, pressartiklar, böcker, filmanimationer eller senaste produktkatalog..... följ länk

Citat av Albert Einstein
"Fantasi är viktigare än kunskap. För kunskapen är begränsad, medan fantasin omgärdar hela världen, stimulerar framsteg, och föder utveckling."

Vi på ARTOTEC har både delarna, fantasin och kunskap.

ARTOTEC Aktuellt

Nyhetsbrev Nr II

☼ARTOTECs NYHETSBREV Nr II har för intention att informera kommunansvariga, fastighetsbolag, skolor och fritidsgårdar m.m om ARTOTECs produkter, forskning och utveckling inom lekredskap för utomhusmiljöer anpassade till alla.

Prenumera på ARTOTECs nyhetsbrev! info@artotec.se och lämna dina kontaktuppgifter, så skickar vi information utan kostnader.

ARTOTEC produktkatalog Nr2

Med nya modeller, lösningar, detaljer, garantier samt användarvänliga egenskaper m.m.

"Mellan Dröm och Verklighet; Ett ARTOTEC Universum med Konst & Teknik" en bok (hardcover, 58 färgbilder, 42 sidor, 30 x 30 cm) med presentation om ARTOTEC med design och med konstnärlig touch...
ISBN-nr 978-91-978337-1-4
Beställning via e-post förfråga: 698 kr (inkl.moms) tillkommer porto kostnader / 2 veckor leveranstid.

"IBS (Iriartes Bicentriska Spiral) teoremet" en helt nyutgiven bok av hög kvalitet (hardcover, 40 färgbilder, 48 sidor, 21 x 21 cm) med texter av Pehr Sällström (Docent i fysik vid Stockholms Universitet), Frédéric Iriarte (fd lärare vid KTH och Södertörnhöskola grundare till ARTOTEC). ISBN-nr 978-91-978337-0-7
Beställning via e-post förfråga: 598 kr (inkl.moms) tillkommer porto kostnader / 2 veckor leveranstid.

ARTOTECs Filosofi ~ Forskning ~ Teori

Sedan 2006 har vi arbetat med tvärvetenskapliga empiriska begrepp baserade på IBS Spiralens teorem som har inspirerat många.
Känna, Tänka, Göra i enlighet med ARTOTECs policy

ARTOTEC Universum med Konst & Teknik
Trailer visar hur bra ARTOTECs produkter fungerar för barn med funktionshinder.

Premiärvisning den 1 december! [dokument 25 mb]

Ett litet clip som förhandsvisning redan nu!

Artikel i Fritid & Park i Sverige nummer 4, september 2009

Presentation på Tillväxtverket programmet Produktutveckling

Vällkomna att kontakta oss!

Med Vänliga Hälsningar

kontaktuppgifter: