Froyo

Krämig Frozen Yogurt med ekologisk svensk mjölk går hem hos resenärerna.

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 10:54 CEST

I början av juni öppnade Froyo sin första enhet, detta skedde på Sky City Arlanda. Nu pumpas det ut yoghurt för glatta livet till sugna resenärer och personal på Arlanda.

Responsen är fantastisk, kunderna ger oss väldigt mycket beröm för vår yoghurt och vår fräscha butik vilken vi är väldigt stolta över säger Emma Berlin Jacobson, en av entreprenörerna bakom Froyo.

Tjejerna har jobbat med att få fram den ultimata blandning i ett par år nu vilket har resulterat i en frozen yogurt med en perfekt balans mellan lite fett, lite socker, yoghurtens goda hälsoegenskaper  och framför allt en otrolig krämighet. Yoghurten är gjord på svensk ekologisk mjölk och innehåller inga tveksamma sötningsmedel, utan bara riktigt socker. På Arlanda kan kunderna idag välja på smakerna Vanilj, Choklad, Mango, Jordgubbe, Granatäpple och Naturell. Smakerna byts ut med jämna mellanrum för att hålla liv i sortimentet, men favoriterna stannar! Till detta erbjuds ett trettiotal olika toppingalternativ.

Froyo har satt sin första enhet och rullar nu ut konceptet till fler städer i Sverige.

Lite lagom av allt eller mycket av något speciellt?

Grunden i Froyo smakar gott – och gör gott för dig. Svensk ekologisk mjölk och sparsamt medkalorier och fett. Toppa efter smak och personlighet. Njut av din unika Froyo.

Froyo serverar egentillverkad hälsosam frozen yoghurt i en fräsch och modern miljö. Yoghurten är gjord på svenska råvaror och naturliga ingridienser. Kunden kan välja på sex olika smaker av yoghurt och väljer sedan topping från baren med över 30 olika toppingalternativ.

Konceptet är skapat av Johanna Sundberg och Emma Berlin Jacobson

För mer information och nyheter, besök oss på facebook.com/froyosverige eller på froyo.se