TenderEasy AB

Kraft Heinz väljer TenderEasy

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2017 15:12 CET

Efter en mycket framgångsrik pilot 2016, har Kraft Heinz ingått ett flerårsavtal för att använda TenderEasy plattformen för sina transportupphandlingar. Dessutom är Kraft Heinz i färd med global utrullning av TenderEasy's lösning för spot-förfrågningar. På så sätt kan Kraft Heinz fortsätta optimera sina spot-förfrågningar på ett hållbart och transparent sätt, i linje med företagets riktlinjer.

Monika Appel, Globalt ansvarig för transportupphandling på Kraft Heinz, var ansvarig för piloten och valet att fortsätta använda TenderEasy. Kraft Heinz hade höga krav på lösningen, och under piloten bidrog båda parter till att vidareutveckla lösningen och optimera arbetsprocessen. Några av nyheterna som lanserades i TenderEasy under hösten var ett resultat av Kraft Heinz önskemål, likväl som TenderEasy inbyggda processstöd började användas av Kraft Heinz.

Johan Vagerstam, VD på TenderEasy förklarar att Kraft Heinz är precis den typ av globalt företag som kan uppnå enorma fördelar av att använda en användarvänligt molnbaserad lösning för sina transportupphandligar. Upphandlingar kan skötas på ett effektivt sätt, oavsett var i världen det används. Ett företag som Kraft Heinz är en viktig partner i den fortsatt utveckling av "best-in-class" lösningar i TenderEasy plattformen. "Vi välkomnar den öppna och uppriktiga dialogen vi haft med Kraft Heinz för att bygga lösningar för transportupphandling. För oss är det viktigt att ha denna typ av dialog med våra användare för att säkerställa att vi fortsätter vara i framkant för att optimera våra kunders konkurrenskraft".

För mer information:

Johan Vagerstam
VD TenderEasy
Webbplats: www.tendereasy.com
E-post: johan@tendereasy.com
Telefon: +46 (0) 733 56 17 11

Om TenderEasy

TenderEasy är en leverantör av marknadsledande teknik för transportinköp. Med den mest användarvänliga lösningen på marknaden expanderar vi plattformen och vårt team för att möte framtida efterfrågan från fraktköpare över hela världen. Vår vision är att hjälpa våra kunder att hantera och dra nytta av de möjligheter som möjliggörs genom digitaliseringen av logistikområdet, och att göra en av världens största branscher mer effektiv och miljömässigt hållbar.

Mer information finns på www.tendereasy.com