Kraft & Kultur

Kraft&Kultur arrangerar Stockholm Green Festival

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 13:20 CET

2010 års gröna succéfestival är tillbaka! Till sommaren arrangerar det gröna elbolaget Kraft&Kultur åter igen Stockholm Green Festival. Festivalen går av stapeln 1-3 juli då hela Kungsträdgården förvandlas till en stor grön folkfest.

Stockholm Green Festival är din mötesplats för en grönare och skönare livsstil. Att det finns ett stort intresse för miljöfrågor och gröna produkter/tjänster är självklart med tanke på de utmaningar vi står inför gällande vår planet och dess framtid.

Med temat för 2011 års festival, ”Vem bryr sig?”, vill Kraft&Kultur och Stockholm Green Festival visa att det finns många olika sätt att bry sig om miljön, både som konsument och företag. Festivalen visar på den bredd av gröna produkter som idag finns tillgängliga på marknaden och att det är lätt och roligt att konsumera grönt.

Den första Stockholm Green Festival anordnades 2010 i Kungsträdgården. Med 50 000 besökare och rekordmånga utställare blev festivalen en succé! Vi laddar nu inför ännu en fantastisk festival så missa inte chansen att vara med.

För mer information om festivalen kontakta:

Linda Fredricsdotter, festivalansvarig

E-post: linda.fredricsdotter@kraftkultur.com

www.stockholmgreenfestival.com

Kraft&Kultur är ett helt grönt elbolag med förnybar el från vind och vatten. Kraft&Kultur levererar grön el till 65 000 hushåll i Sverige och Finland, 5 000 företag och 280 svenska och finska kommuner och kommunala bolag. Kraft&Kultur erbjuder sina kunder ett brett kulturutbud: magasinen Voltaire och Äventyrliga familjer, internetbokhandeln Kulturbutik.se, bokförlaget Voltaire Publishing. Kraft&Kulturs kunder kan också ta del av ett brett sortiment av ekologiska produkter via ekovaruhuset gemenskap:grön.