Socialdemokraterna Norrbotten

Kraftsamling för Kirunas bästa

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 13:11 CET

- Tillsammans är vi starka och får kraft att driva de viktiga  utvecklingsfrågorna för Kiruna. Det säger Kristina Zakrisson, ordförande för Socialdemokraterna i Kiruna tillsammans med Lars Törnman, kommunalråd och tidigare ledare för Kirunapartiet inför socialdemokraternas möte på söndag 7 februari.

- Det är klart att det inför valrörelsen känns bra att vi nu har en mer enad och starkare arbetarrörelse. Vi är inställda på att ta krafttag för Kirunas framtid, betonar de båda.

Söndagens möte kommer bland annat att handla om överenskommelsen med Kirunapartiet, bakgrund och aktuellt läge av den tidigare planerade nedläggningen av Kirunapartiet och dess medlemmars övergång till Socialdemokraterna.

- Redan vid bildandet av Kirunapartiet för omkring 16 år sedan var det klart uttalat att partiet inte skulle vara kvar och att Socialdemokratin var vår självklara hemvist, säger Lars Törnman och menar tillsammans med Kristina Zakrisson att de är glada åt de, starka och tidigare i Kirunapartiet ledande krafter, som tillsammans med Lars Törnman nu gått över till (s).

Söndagens möte är därmed också det första formella medlemsmötet med de nya partikamraterna.

Välkomna!
Kl 15.00 Söndag 7 januari 2010
Folkets Hus Kiruna

Kristina Zakrisson