Eget Förlag Sverige AB

Krama Dracula - ny bok med teaterövningar startar scenhösten

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2013 20:20 CEST

När Eget Förlag släpper sin åttonde bok är det som vanligt en snabbläst pocketbok. Krama Dracula är en kokbok för teatern med ett hundratal övningar, som spänner från uppvärmning till koncentration och improvisation.

– Bristen på bra teaterböcker var det första jag märkte när jag började jobba med teater, säger författaren Peter Ekvall. Visst fanns det böcker men de var ofta mer filosofiska och abstrakta. Det fanns ingen bok med bara övningar rakt upp och ner.

Det var i den tanken som idén till boken Krama Dracula föddes. Peter Ekvall skulle skriva en bok med teaterövningar och göra det på samma sätt som en kokbok. Enkla övningar med en kort ingrediensförteckning över nödvändig rekvisita. Boken riktar sig främst till lärare, dramapedagoger och regissörer.

Kontaktpersoner

För recensionsexemplar, mer information eller kontakt med författaren hör av dig till
Helene Engström, vd
helene@egetforlag.se

Om författaren
Peter Ekvall har i tjugo år undervisat inom teater och drama, främst för gymnasieungdomar på Teaterprogrammet i Umeå. Han håller även föreläsningar och workshops i ämnet.

Pressbild
Krama Dracula (tif, 12 MB)

Om Eget Förlag
Eget Förlag Sverige AB ger ut små och snabblästa faktaböcker och presentböcker. Böckerna kan också bli andra företags profilprodukter med eget omslag, unik design och extra boksidor. Bland utgivningen finns Teambuilding, Tala för publik och Nå dina mål.