COS Systems AB

Kramnet Networks väljer COS Systems för sin satsning på Öppna stadsnät.

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2012 14:04 CEST

Börsnoterade AllTele har via sitt dotterbolag Kramnet Networks breddat sin verksamhet och klivit in som kommunikationsoperatör på den Svenska bredbandsmarknaden.
Kramnet Networks har valt Svenska COS Systems som sin leverantör av BSS/OSS system, detta för att effektivt kunna hantera slutkunder och tjänsteleverantörer i öppna stadsnät.

COS BSS/OSS system gör det möjligt för operatörer och stadsnät att få fullständig självbetjäning i nätverket med anpassat tjänsteutbud för varje stad. COS gör alla delar hos Kommunikationsoperatören och tjänsteleverantören mer effektiv. Detta med beprövade processer för in- och urkoppling av tjänster, visuella beslutsstöd, smarta verktyg för kampanjer. Slutkunden möts av en portal där man enkelt väljer sin leverantör och även köper sin tjänst.

”Som kommunikationsoperatör ser vi många positiva egenskaper med COS.
Viktigt för oss är filosofin om att jobba aktivt med riktade tjänsteleverantörskampanjer , detta för att effektivt öka vår anslutningsgrad. Positivt är också enkelheten för slutkund att aktivera tjänster. Detta gör det till ett komplett system för att snabbt ta marknadsandelar och göra vår organisation effektiv i varje moment, säger Magnus Svensson affärsområdeschef för Kramnet Networks”

COS Systems är ett innovativt svenskt bolag med inriktning på Öppna Stadsnät/Open Access både i Sverige och övriga världen. COS Systems är ett lyhört bolag som lyssnar av vad kunden behöver för att göra verksamheten än mer effektiv. Detta både gällande ökat kundintag, och att kunna växa utan att behöva växa linjärt med ny personal.

”Vi på COS är glada att Kramnet Networks valt oss när de utvärderat de system som finns på marknaden. Det visar att den inriktning vi valt med användarvänlighet, verktyg för att öka penetration och möjlighet till självbetjäning i alla led är det våra kunder vill ha, säger Jörgen Olofsson VD för COS Systems AB”.

Kramnet Networks AB, Magnus Svensson, 070-666 90 05, www.kramnetnetworks.se
COS Systems AB, Jörgen Olofsson, 070-656 51 19, www.cossystems.com

COS is a provisioning solution for single and multi service provider networks. COS delivers a totally automated self service marketplace that enables service providers to offer services to network subscribers and drive new revenue streams to network owner/operators