Bergkvist Publishing AB

​KRAV blev Årets Måltidsprofil 2015 vid Stora Måltidsdagen

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2016 18:35 CET

I samband med Stora Måltidsdagen som gick av stapeln i Södertälje kommun i går, fick KRAV ta emot priset för Årets Måltidsprofil 2015.

”För en långsiktig, målmedveten, uppriktig och relevant satsning på hållbarhetsfrågor inom den offentliga gastronomin”, löd juryns motivering.

Så fullföljdes en tradition – också förra årets vinnare, stjärnkocken Paul Svensson, låter hållbarhetstänket löpa som en röd tråd genom arbetet.

Stora Måltidsdagen, som detta år hade temat ”Hållbarhet på riktigt”, samlade 200 skol- och seniorkockar, måltidschefer, livsmedelsföretagare, politiker och andra beslutsfattare. På scenen stod hållbarhetsförebilder från bland annat Barcelona och Köpenhamn, tillsammans med några av landets främsta utövare av hållbar gastronomi.

Värd för evenemanget var Magasin Måltid som ges ut av Bergkvist Publishing – ett företag som även ligger bakom White Guide Junior samt nytillskottet White Guide Senior.

Bergkvist Publishing är en gastronomisk kommunikationsbyrå som ger ut White Guide Junior och White Guide Senior samt magasinen Restaurangvärlden, Mat & Vänner och Magasin Måltid. Företaget genomför även events som Stora Måltidsdagen och skapar nätverk och mötesplatser för aktörer inom den offentliga gastronomin.