Hjärntrusten Management

Kriget om talangerna - Känner du igen en framtida ledare? Hjärntrustens frukostseminarium 25/4

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2013 15:27 CEST

Kunskapsföretag bygger på ett kontinuerligt inflöde av idéer och innovationer. För att lyckas med detta krävs att rekrytering av nya medarbetare sker med omsorg och eftertanke. Det gäller särskilt små företag, nystartade företag och företag i mycket tidigt skede. Utan "rätt" medarbetare riskerar företaget att hämmas i sin tillväxt. Ledningens viktigaste uppgift är att skapa en kreativ miljö med engagemang som motor och arbetsglädje som drivmedel. Hur gör man?

"En engagerad medarbetare byter inte sin tid mot pengar. Arbetet är inte en plats utan något hon gör. Ersättningen handlar inte om pengar utan om personlig tillfredsställelse. Att bygga en företagskultur som förstärker medarbetarnas engagemang, det är det starkaste kortet för att behålla talangerna."

Välkommen till en diskussion om hur man gör kloka rekryteringar och hur man tar hand om sina nyanställda talanger.

Inger Mansfeld

Du kan läsa mer om seminariet och ställa frågor på Hjärntrustens community. Här kommer också bilder från seminariet att läggas upp efteråt. Gå in på http://www.community.hjarntrusten.se/ . Klicka på ”Seminarier” och välj sedan det aktuella seminariet. Vill du göra ett inlägg eller ställa en fråga, tryck på ”Registrering” uppe till höger på sidan. När du registrerat dig kan du delta i diskussionen inför alla Hjärntrustens seminarier på communityn.

Tid och plats
Torsdag 25 april  kl 08.30-10.00 på Filmstaden, Mårtenstorget, Lund

Anmälan och pris
Anmälan senast 24 april till seminarium@hjarntrusten.se eller på www.hjarntrusten.se.
Hjärntrustare deltar gratis. Övriga deltagare betalar 450 kronor (exkl. moms). Frukost ingår.

Hjärntrusten stärker chefers och ledares förmåga att utnyttja förändringar i marknad och omvärld till att utveckla sig själva och den egna verksamheten.

Tack vare vår samlade erfarenhet har vi omfattande kunskap om ledarskap, nära kontakter med beslutsfattare samt en god förmåga att känna igen och utveckla bra ledare.