Always Crystal

Kristallglas på julbordet och i julklappspaketen

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 10:25 CEST

Julen innebär en kraftsamling för många, inte tu tal om den saken. Julklappar viktigt och samvaron runt julbordet är superviktig. När vi äntligen slår oss  ned vid det dukade julbordet kan vi koppla av och njuta. Nu kommer kristallglasen fram ur gömmorna! Finns det inga där så är det hög tid att komplettera sin glassamling. Köpa några vackra kristallglas och ersätta glas-glasen man använt hela året. Det spelar inte det minsta roll om man väljer att duka med olika gals. När det är äkta kristall på bordet så glittrar och tindrar det som allra mest.

Dessutom är kristallglas en alldeles utmärkt julklapp. Särskilt när vi kan köpa kristallglas från Böhmen, Tjeckien till rimliga priser via trygg näthandel. Slippa stå i kö och trängas i varma butiker. Planera hemma och köpa i lugn och ro istället. Ur ett noga utvalt sortiment som direktimporteras från Böhmen, Tjeckien (kristallens ursprungsland) kan vi välja mellan åtta olika modeller till mycket rimliga priser på www.alwayscrystal.se.

- Konsumenter ska inte behöva betala upp till 300-400 kr för ett kristallglas, tycker ägarna och grundarna av Always Crystal, Gunnel Mannertoft och Ylva Ålenius. Vi tror det finns en längtan efter vackra glas, särskilt nu til helgerna när vi vill duka våra bord extra festliga. Kostar  man på sig goda drycker ska de självklart drickas ur glas av kristall.

Always Crystal är ett svensk företag som bildades 2010. Initiativtagare och grundare är Gunnel Mannertoft och Ylva Ålenius. Vår företagsidé är att sälja kristallglas till förmånliga priser.

Samtliga kristallglas är handslipade och ett flertal är även munblåsta. Kristallglasen kommer från omsorgsullt utvalda anrika glasbruk i Böhmen Tjeckien. Efter omsorgsfull research har vi valt ut ett sortiment av klassiska modeller som samtliga går att återbeställa om oturen skulle vara framme och ett glas går sönder.

Kristallprodukter från Böhmen, Tjeckien är kända över hela världen för sin exklusivitet.  Tack vare en anrik tradition, avancerad konstnärlig och teknisk kunskap erbjuder man ett rikt utbud av vacker kristall.