Kristdemokraterna, KD

Kristdemokraterna tillsätter framtidsgrupp

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2010 16:55 CEST

Valresultatet analyseras nu och Kristdemokraterna kan konstatera en tillbakagång i väljarstödet. För att ta tillvara erfarenheter från valrörelsen och den gångna mandatperioden och för att dra upp riktlinjer för framtiden tillsätter Kristdemokraterna nu en framtidsstrategigrupp. Gruppens uppdrag är att ta fram förslag på hur partiet i framtiden blir relevant för fler väljare.

- Vi kan konstatera att vi backar för tredje valet i rad. Nu behöver vi göra en mer grundläggande analys av hur vi blir attraktiva för fler väljare, säger Kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund.
Gruppens arbete är inledningen på en förändringsprocess i partiet. Gruppen ska bland annat ge förslag på hur partiets politiska profil, idé- och politikutveckling, marknadsföring och kommunikation bör utvecklas i ett långsiktigt perspektiv.
Arbetet kommer att ledas av Michael Anefur, riksdagsledamot för Kristdemokraterna under den gångna mandatperioden.

För mer information:
Michael Anefur Riksdagsledamot Tel: 070-839 13 13
Lennart Sjögren Partisekreterare som kontaktas via Miriam Arrebäck Pressekreterare Tel: 076-527 25 02